Nog een weekje NZ en weer een jaartje ouder... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Nog een weekje NZ en weer een jaartje ouder... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Nog een weekje NZ en weer een jaartje ouder...

Door: Bas & Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

03 April 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoihoi!

Het is wat: jarig zijn aan de andere kant van de wereld!! Voordeel is dat je extra lang jarig bent, in dit geval wel 34 uur!! :-)
Nadeel is dat alle familie, vriendjes en vriendinnetjes toch wel errug ver weg zijn op zo'n moment...
Voordeel is dat ik Bas bij me had die 2 april helemaal tot een feestje gemaakt heeft, de lieverd!!

Daarover dadelijk meer... Eerst weer even terug naar waar we gebleven waren...

Het weer is de laatste tijd wat wisselvallig geweest; de ene dag onwijs mooi weer en berewarm en de volgende dag wat frisser met af en toe regen...

Na onze hoog-in-de-lucht-belevenissen rond Mt. Cook zijn we vanuit Geraldine naar Timaru aan de kust gereden om die dag van de zon, zon, zon te genieten!! Heerlijk met een boek aan het water gezeten en gelegen en de hele dag gerelaxed!! Die avond op een camping in Temaku, vlakbij Timaru geslapen.
De volgende dag van daaruit naar Methven gereden. Hier was het ook mooi weer, dus die middag weer een mooie wandeling gemaakt van drie uur (valt dus best wel mee, haha!). Deze dag trouwens ook voor de volgende dag een tour geboekt naar (voor de LOTR-fans het welbekende) Edoras, capital of Rohan, in Middle Earth.
Dit was echt supergaaf!!! Met een uitgebouwde 4WD-Jeep richting Edoras met super commentaar van Rex, onze chauffeur en tevens gids van die dag! Hij wist echt alles over de omgeving, de films, de acteurs, etc en hij ondersteunde zijn verhalen met filmscenes, behind-the-scene-scenes en filmmuziek!!
De laatste 21 km was onverharde weg en onder begeleiding van filmmuziek kregen we het eerste uitzicht op Edoras en Middle Earth te zien, echt waanzinnig!! Aan het einde van de weg reden we via o.a. rivieren, bumperdiebump, Mt. Sunday (Edoras) op tot ongeveer halverwege. Het laatste stuk mochten we naar boven lopen. En dan sta je opeens op de plek waar tijdens de filmopnames de Golden Hall stond en de rest van de gebouwen en dan kijk je uit over Middle Earth!!! Dit alles hebben ze na de opnames helaas weer weggehaald en elk plukje gras op precies dezelfde plek teruggepoot als waar die zat voor de opnames (klinkt onmogelijk, maar is toch echt zo...).
Ik (Han) heb met een van de gidsen nog even een stukje uit de film nagespeeld (ik heb mijn roeping gevonden, haha!) en we mochten nog even met het zwaard van Aragorn en de battle-axe van Gimli rondzwaaien (replica's dan). Na een heerlijke lunch met champagne zijn we weer aan de terugtocht begonnen, weer met verhalen van Rex en delen uit de film, echt geweldig!!!

De volgende dag zijn we naar Hanmer Springs gereden. Klinkt dat bekend??? Ja, als je goed opgelet hebt wel, want daar waren we al eens geweest! Hier hebben ze een prachtig resort en spa, dus het leek ons een goed idee om daar een dagje in de hotpools te gaan liggen, hmmm!!!

Zaterdag wilden we ook weer eens terug naar Akaroa (waar we Han en Han een maandje geleden opgezocht hadden), een lieflijk en pittoresk plaatsje op Banks Peninsula. Nou, zo lieflijk was het nu niet, want er was een of andere wielerronde gaande (we waren weer lekker op de hoogte, want hier wisten we niks van, duh), dus het was druk, druk, druk en bomvol... Niks lieflijks, niks pittoresks aan dus...
Meteen maar weer omgedraaid en in Diamond Harbour, aan de andere kant van het Peninsula, terecht gekomen om hier van de zon te genieten!

Zondag zijn we met de Christchurch Gondola (kabelbaan) omhoog gegaan en hadden van bovenaf een prachtig uitzicht over de stad!!
Die avond zouden we naar een concert van het koor van Wendy (Wendy & Ian, het stel dat we de eerste keer in Hanmer Springs hadden ontmoet) gaan luisteren, in de Christchurch Cathedral. Nadat we toegezegd hadden dat we kwamen, kregen we te horen dat het eigenlijk een kerkdienst met veel muziek zou zijn, hadden wij weer...
Dus nadat we de zondagmiddag bij Ian & Wendy hadden doorgebracht, zijn we zondagavond netjes naar de kerk geweest, zoals het ook hoort natuurlijk!! ;-)
Het was eerlijk gezegd erg mooi, dus dat viel allemaal weer errug mee! De pastoor (of dominee oder so etwas...) kwam zelfs iedereen die in de kerk zat een hand geven en ff een praatje maken (en ja, de kathedraal was groot en zat behoorlijk vol), dus dat was weer een hele belevenis!!

En ja, toen werden we maandagmorgen wakker en was ikke jarig!!! Ik had mijn eerste drie felicitaties via sms al binnen en die van Bas natuurlijk ook al!
Ik moest even aan het idee wennen dat ik mijn verjaardag zo ver van huis "moest" vieren, maar vooral dankzij Bas was het een superdag! We waren (en zijn) nog altijd bij Ian & Wendy en Bas heeft een megalekker drie-gangen-menu klaargemaakt en zelfs een appeltaart gebakken!!! Wendy en ik waren sous-chefs, dus daar had Bas ook echt wat aan, haha!! :-)
O ja, van Bas heb ik een hele mooie zilveren ketting gekregen (die ik de vorige keer in Akaroa al had uitgezocht), echt super!!!

Ook zijn we gisteren nog even naar Lyttelton Harbour geweest, waar het grootste cruiseschip ter wereld aangemeerd lag!

En je raadt het nooit, maar ik ben zelfs al (bijna) vriendjes met de katten van Ian & Wendy, wie had dat ooit gedacht!!!

De komende week zullen we in en rondom Christchurch doorbrengen... Ff de stad gaan verkennen, mogelijk nog een rugby-wedstrijd gaan bijwonen en vooral ook onze zooi gaan uitzoeken... Wat je in drie maanden al niet bij elkaar kan sprokkelen en dat in zo'n kleine camper als die wij hebben, onvoorstelbaar!
Deze moeten we zondag helaas inleveren, dus we hebben nog genoeg te doen...

Iedereen trouwens bij deze ook bedankt voor alle felicitaties via ofwel telefoon, sms, mail en website!!! Echt ontzettend leuk!!!

Voor zover wij trouwens weten, zijn we echt niet getrouwd hoor... We zoeken eerst nog sponsors namelijk ;-)
Wie verspreidt in vredesnaam deze rare roddels???

Wederom weer ff geen uitgebreide reacties op alles, want time is running out, sorry!!

Veel liefs van ons en tot gauw!!
Toedeledokie!! :-)
X

• 03 April 2007 - 04:55

Arno En Marike:

He schatten, wat is het daar toch mooi. Hanneke fijn dat je toch een leuke verjaardag heb gehad.Geniet nog maar lekker deze laatste week in NZ. het zit er bijna op! voor jullie niet leuk, maar voor ons wel fijn, want we missen jullie zo langzamerhand toch wel heel erg.
    Heel veel liefs Arno en Marike
    PS volgens mij zijn wij nu de eerste!

• 03 April 2007 - 06:12

Pa En Ma Van Grol:

Wat een supertochten en foto's weer. het houdt maar niet op. Of eigenlijk toch wel, zondag? Jullie moeten er vast nog niet aan denken, maar voor ons is het nog maar drie weken vandaag. Nog heel veel plezier die laatste tijd, ook op die andere plek nog. Ook heel veel liefs van ons en "tot gauw"!!!

• 03 April 2007 - 06:32

Marcel :

Mooi, mooi, mooi

• 03 April 2007 - 07:30

Debby:

Wat een prachtige foto's weer zeg!! Lief dat Bas je zo verwend heeft met je verjaardag! En inderdaad, wij zijn ook blij dat het nog maar 3 weken is...helaas voor jullie, maar het heeft nu toch wel lang geduurd vinden we!
    Tot gauw kan ik nu wel zeggen, maar geniet lekker van de laatste weken!

Veel liefs van ons allemaal en een pootje van Luka

• 03 April 2007 - 08:34

Thea En Joost:

Wij zullen wel de laatste zijn, maar zeker hartstikke gemeend: van harte gefeliciteerd nog! Dat was een heel bijzondere verjaardag, tijdens een bijzondere reis.
    Veel plezier nog daar, lekker genieten van elk moment van elke dag. Niet te veel nadenken over teruggaan, want dan geniet je minder van waar je bent...
    Liefs en groet,
    Thea en Joost

• 03 April 2007 - 11:16

Lies:

Die trage Belgen, of die Belgen die met teveel tegelijkertijd bezig zijn:
    GELUKKIGE VERJAARDAG MEID!
    Ik ben zo een beetje de stiller lezer geworden hier, maar ik hoor alles nog wel eens live als jullie terug zijn :-) (de stiekem LOTR-fanaat is natuurlijk jaloers)
    AMUSEER JULLIE NOG!

• 03 April 2007 - 12:09

Bas:

Hé niks verkeert over de belgen he!
    Maar goed, ik lees van alles over lopen en klimmen, maar ik zie dat er ook kabelbanen zijn... Fijn dat je een fijne verjaardag hebt gehad en tot gauw, ik feliciteer je als ik je weer zie.... is beter dan sms-en denk ik zo. Voor de rest errug mooi mooi.
    groeten Bas

• 03 April 2007 - 12:09

Bas:

Hé niks verkeert over de belgen he!
    groeten Bas

• 03 April 2007 - 14:04

Rob:

Al weer mooie verhalen en een hoop belevenissen, mooi mooi !!!
    En ja, wie die rare roddels verspreidt over dat trouwen.... Ik zou daar nooit aan mee doen maar ja, je hoort of in dit geval je leest wel eens wat. Maar al die wandeltochten zou ik er gewoon in houden, kunnen jullie deze zomer de Nijmeegse vierdaagse ook effe meepakken! Genoeg kilometers in de benen dacht ik zo. Maar geniet er nog maar even van want de tijd gaat sneller dan je denkt.

Have fun....

• 03 April 2007 - 15:40

Kevin:

mooi mooi

• 03 April 2007 - 19:13

Klaas En Marjan:

Toch ook wel heel leuk om je verjaardag aan de andere kant van de wereld te vieren! Fijn dat jullie je laatste dagen in N.Z. bij jullie vrienden zijn.Geniet nog heel even en dan nog Fidji, ook niks mis mee!!
    Oke, we zullen het maar 1 keer zeggen : we zijn gewoon stikjaloers !!!

• 03 April 2007 - 19:19

Pa En Ma Buiting.:

Wat fijn Han dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Voor ons was het wel vreemd dat je er niet was.Nog 3 weekjes genieten en dan (voor ons gelukkig) weer naar huis.We zijn toch wel heel blij dat we jullie dan weer zien.Bas wat goed dat je een 3 gangen diner voor Hanneke hebt gemaakt. Je bent het koken dus in deze 4 maanden niet verleerd.Prettig voor Marcel om te horen.Nou kinders nog even heel erg genieten.Knuffel van ons.

• 03 April 2007 - 20:04

Tinkies:

Jullie beginnen het verhaal met "lekker aan het water gezeten en de hele dag gerelaxed", wij vroegen ons af of jullie ook wat anders deden dan dat???
    Oftewel een klein puntje van kritiek van wat jaloerse hardwerkende (duh) mensen...
    Gelukkig heb je ook zonder ons een fijne verjaardaag gehad, of misschien juist zonder ons!!!
    Alvast een hele goede reis naar jullie volgende bestemming. Het zal jullie reis, voor zover het nog niet zo is, helemaal compleet maken. Enne trouwen kunnen jullie beter in Nederland doen, hebben wij er misschien ook nog wat aan.
    Blijven genieten....

Groetjes van alle Tinkies

• 04 April 2007 - 17:39

Paul:

Hoi Guys,

Super gaaf om Edoras in het echt te zien. Je ziet inderdaad panorama's die in de film ook te zien zijn. Hebben jullie de axe en het zwaard mogen houden?
    Ben bang dat ze niet mee het vliegtuig in mogen!

Hanneke: We doen jouw verjaardag toch dunnetjes over als jullie terug zijn.

Bas: Over dat trouwen moeten we het binnenkort nog maar een keer hebben. Ik ben het zat om de enige echte schoonzoon te zijn

Gave foto's trouwens,

Lots of Fun, verder

Groetjes,

Paul

• 04 April 2007 - 22:12

Marcel:

Beste Pa en Ma Buiting. Met lekker koken gaat het precies zoals met fietsen, schaatsen en skien.Als je het eenmaal onder de knie hebt, dan verleer je het nooit meer. Toch!!!

Verder wens ik het gelukkige stel nog een paar fijne dagen toe. Het potje Amstel bier staat klaar bij het BPC. De paasdagen staan voor de deur. De feesten lopen weer als vanouds, en een paar extra handjes zijn altijd welkom.

Afgelopen weekend ook de 35e verjaardag van Inge gehad in het cafe. Kale Bas en Manus waren als vanouds ook weer van de partij, enkele afwezige waren Rob H., Bas B., en Han vG.
    Volgende keer beter...
    Groet,
    Marcel

• 05 April 2007 - 14:22

Hans:

Jemig, gefeliciteerd met je 22ste verjaardag. Wist ik veel...(..). Van harte hoor en hou de knuffel maar tegoed.
    Bye ye all and God Bless.

• 05 April 2007 - 16:27

Aloys:

Ha die Han, nog van harte gefeliciteerd met al weer een jaar. Beetje laat, maar welgemeend. Zie dat jullie je nog errug goed vermaken. Dat zal wennen worden straks, maar nog niet aan denken, eerst lekker naar de Fiji en misschien zijn de Salomon-eilanden ook iets voor jullie, net een tsoenami geweest, valt een hoop te jutten!! en ik weet nog wel een logeeradres bij een missionaris, een klasgenoot.
    Nog very, very hoop plezier en tot later.
    Aloys

• 05 April 2007 - 17:05

Marga:

Wel als mosterd naar de maaltijd maar eeeh.. alsnog van harte met je verjaardag!! Goed gevierd ondanks de afstand, leuk hoor!! Geweldig om jullie verhalen te lezen en te volgen!! Jullie zien en beleven mega veel en super foto's!!!!

• 05 April 2007 - 19:28

Wessel,iwan,ria:

en rakker.willen je als allerlaatste feliciteren!better let as net!!!
    groetjes

• 05 April 2007 - 23:55

DE Chef:

Ja,ja chef- kok bas dan kom je binnekort alweer tezamen met het de Deel-keuken team,
    mooi mooi, we zijn natuurlijk Errug benieuwd of je van al die verschillende plaatsen waar je geweest bent, qua keuken innovaties, nog wat nieuwe dingen meebrengt.
    gaaf dat jullie ook naar die plek gaan waar een deel van The Lord of the rings deel 2 en 3 zijn opgenomen, toch wel iets wat bijna niemand meemaakt.

Groeten,

DE Chef*****

• 06 April 2007 - 14:39

Berna En Jan:

Han vanharte gefeliciteerd vanuit Brabant
    We zijn wel te laat,maar beter laat dan nooit Fijne tijd nog aan die kant van de wereld

• 10 April 2007 - 03:02

Wendy:

I have just looked at your website & I couldn't understand a word. Miss you already.

• 10 April 2007 - 17:25

Guus Spikker:

Dag Hanneke (en Bas natuurlijk )

Al vaak gedacht maar steeds niks van gekomen. Beetje druk zullen we maar aanvoeren als argument. Ik heb gezien en gelezen dat het jullie erg goed gaat maar dat het einde nadert. Wat een schitterende natuur zeg! Dat wordt weer wennen met de "Italiaanse meren" bij Winterswijk. Zover je deze kent.
    Of overweeg je toch een baantje in de toerismebranche en blijf je in Azie.
    Dat is dan mooi want Ans en ik willen ook wel een paar maandjes naar Nieuw-Zeeland.Kun je ons mooi rondleiden ,
    Wellicht leef je van dag tot dag en dat is maar beter ook. Graag hoor ik terzijnertijd de verhalen uit je eigen mond.
    Hartelijke groeten van een oh zo jaloerse ....................!

Guus spikker

• 11 April 2007 - 02:52

Gerard Boschker:

Hoi Hanneke en Bas,
    Eindelijk een berichtje van mijn vanuit de verre Achterhoek. Ik heb jullie fotos en belevenissen een beetje kunnen volgen en ik ben erg jaloers. Wat een bofkonten om deze avonturen mee te mogen maken. Ik zit hier maar op een duf kantoor DBC en EPD in te vullen(bijna was je het verleerd Hanneke)en jullie lekker rondtrekken. Het is jullie gegund hoor. Nog een paar weken en dan terug naar Nederland?
    Wel weer wennen denk ik. Nou moet ik stoppen een client zit alweer te wachten.
    Tot ziens en bedankt voor jullie kijk in de avonturen.
    Groetjes en nog veel plezier,
    Gerard