Flying high!!! - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Flying high!!! - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Flying high!!!

Door: Bas & Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

24 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Kia Ora!

Daar zijn we weer, nu vanuit Geraldine, een klein
plaatsje, zo'n 150 km van Christchurch af... Helaas
moeten we langzaam aan richting eindbestemming...
Jajaja, natuurlijk vinden we het leuk om jullie
allemaal weer te zien, maar het is zo onwijs genieten
hier en de tijd is nog maar zo kort!!!

Vanuit Dunedin hebben we de Elm Wildlife Tours gedaan
op Otago Peninsula, echt supermooi!!
We hebben albatrossen gezien (wat een megavogels
zeg!), zeeleeuwen, geeloogpinguins (echt zooo
lief!!!), zeehondjes (alweer, haha!) en nog boelveel
andere "vreemde" vogels!! Vooral de pinguins waren
onze favoriet, wat een schatjes zeg!! Vanuit de oceaan
komen ze het strand op waggelen en zonder om te kijken
gewoon doorwaggelen en hupsen tot bovenop de berg (wat
een conditie zeg, pfff...), tussen de schaapjes door!
We konden niet heel dichtbij komen, maar het was toch
wel echt schitterend om te zien!!

Op Otago Peninsula stormde het als een gek en daar
weet onze campert alles van, duh... Toen Bas de deur
opende, nam de wind deze mee en daardoor knalde de
deur ietsie te hard open! Oftewel, deur uit zijn
fatsoen... Bas de volgende dag met Andrew van Escape
gebeld en die regelde een garage voor ons waar we
meteen terecht konden. Errug lachen, want wij vreesden
het ergste, maar die kerel van de garage stopte een
blok hout tussen de deur en de campert en zijn collega
drukte de deur zo terug in zijn fatsoen!! Binnen twee
minuten was het alweer gefixt en gratis ook, dus wij
waren weer helemaal happy!!

In Dunedin verder nog naar de steilste straat van de
wereld geweest, Baldwin Street. Hier maar niet omhoog
gereden en ook niet gelopen, duh...

Vervolgens noordwaards gereden en onze eerste stop was
bij Shag Point. Hier zouden weer zeehonden en pinguins
te zien zijn. De pinguins waren helaas niet thuis, dus
we zijn vervolgens doorgereden naar de Mouraki
Boulders. Hier hadden we in eerste instantie niet zo'n
hoge pet van op, maar ze waren toch wel indrukwekkend
en erg leuk om te zien!!

Verder gereden naar Oamaru en daar een camping
gezocht. We worden echt lui deze laatste weken, maar
goed, daar is het vakantie voor, haha!!

De volgende dag wat rondgekeken in Oamaru en
vervolgens verder gereden naar Twizel, midden in het
Zuidereiland.
Van hier uit was het plan om de volgende dag Mt. Cook
te gaan bekijken. Dat hebben we ook gedaan, maar wel
op een heel speciale manier!!!
Aangezien we weer heel veel geluk hadden met het weer
(dat mocht inmiddels ook wel weer eens), hebben we een
rondvlucht geboekt over Mt. Cook, de glaciers en de
bijbehorende bergen, etc!!!
Dit was echt wel zo ongeveer het mooiste wat we deze
reis gedaan hebben!!! Op een hemelsblauwe dag, met de
zon hoog aan de hemel een 6-persoons vliegtuigje
instappen (wel krap trouwens...) en een meer dan een
uur durende vlucht over de sneeuwwitte bergen en
gletsjers, de meren en het vlakke land eromheen, echt
waanzinnig, onbeschrijflijk mooi!!! Heel veel foto's
gemaakt, maar helaas voor jullie niet tot nauwelijks
op lage kwaliteit, want daar hadden we geen tijd voor
:-)

Verder hebben we die dag in Tekapo de "Church of the
Good Shepherd" bekeken en we werden al getipt door de
mevrouw daar dat we er ook konden trouwen voor weinig,
hint hint!! ;-)

Nog een nachtje in Twizel overnacht en de volgende dag
Mt. Cook van dichtbij bekeken, ook errug mooi!
Vervolgens zijn we via Tekapo naar Geraldine gereden,
waar we nog altijd genieten van een straalblauwe hemel
en een heerlijk warm zonnetje!!! Het is echt weer
onwijs warm, zonder een zuchtje wind, dus wij genieten
weer volop!!! Niet dat we dat al niet deden, maar mooi
weer helpt toch altijd weer iets!

Wat we de komende weken hier in NZ nog gaan doen, is
voor onszelfs ook nog een verrassing, dus daarover de
volgende keer weer meer!!

Bas zijn knie is trouwens weer bijna op zijn oude
niveau, dus dat gaat helemaal de goede kant op!!!
Bedankt voor al jullie medeleven!!

Lieve Deanne, wat ontzettend leuk en lief dat je een
berichtje op onze site hebt gezet, dat vinden we echt
superleuk!! Heb je dat helemaal zelf getypt?? Knap
hoor!!! Wij missen jou ook hoor!! Heel veel liefs en
een hele dikke kus voor jou van ons!! Geef je Danique
en papa en mama ook een dikke kus van ons?? Tot
gauw!!!

Lieve Jan Z., superleuk dat je reageert en dus ook
onze site leest! Hopelijk alles goed met je! Ik spreek
en zie je gauw weer als we weer terug zijn (dan laten
we het niet zo lang duren als de vorige keer, ok!!)!
Liefs!

En aangezien we met een of andere prepaid kaart aan
het internetten zijn, hebben we niet zoveel tijd om op
alles te reageren en het is ook veel te mooi weer om
zo lang binnen te zitten!!
Iedereen bedankt voor alle leuke berichtje, keep up
the good work ;-) en tot de volgende keer maar weer!!

Veel liefs van ons!

• 24 Maart 2007 - 02:48

Marcel....:

Mooi weer de eerste. Het Bruisende Partycentrum is dag en nacht, 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor U paraat. Vanavond weer een gezellig 12 1/2 jarig huwelijksfeest gehad. Natuurlijk onder deskundige leiding van Judith met als betrouwbare hulpjes, Manuel, Marcel en onze kleine Roy. In de keuken de beide topkoks Kevin en Joris.

Over Roy gesproken... die heeft de vissen bij Bas in de vijver al 2 maanden geen voer meer gegeven. Welke instructies zou hij van Bas en Han hebben gekregen. Er mogen ook al geen partys, borrels en feesten worden gehouden daar aan de goudkust. Verde gaat volgens mij alles goed, het verhaal hierboven zal ik morgenochtend wel lezen. Ik ga nu pitten. mzzl.
    Marcel

• 24 Maart 2007 - 02:57

Prachtige foto's.....

• 24 Maart 2007 - 02:58

Marcel:

En weer een mooi verhaal.
    Groet

Marcel

• 24 Maart 2007 - 07:58

Grollen Uit Beek:

Wat een geweldige tochten hebben jullie weer gemaakt!!! Daar kunnen wij niet meer aan tippen. Gelukkig dat het met de knie van Bas weer beter gaat. Kennelijk hebben jullie daar toch iets mee. Ook de camper(deur) raakt al uit z'n fatsoen. Gelukkig is ook die weer hersteld. Misschien een tip voor de volgende keer, Bas, een stuk hout ertegen (de knie dus) kan wonderen doen! We laten ons verrassen voor het vervolg van de tocht, ook de foto's zijn weer indrukwekkend. Veel liefs van ons en tot gauw (w.b. een nieuw bericht en een maandje verder nog!!!)

• 24 Maart 2007 - 12:33

Gerald & Tilja:

Wat een schitterende foto´s hebben jullie weer gemaakt, en die plaats Geraldine ha ha, kunnen jullie daar niet trouwen?
    Groeten!

• 24 Maart 2007 - 21:28

Pa En Ma Buiting:

wat een belevenissen en geweldige foto's Gelukkig gaat de knie weer wat beter zodat jullie nog samen van al die mooie dingen kunnen genieten.Heb je goed gekeken Bas hoe ze de deur van de camper gemaakt hebben, misschien kan pa er nog iets van opsteken.Wat is de tijd enorm snel gegaan he. Maar jullie hebben nog een maand te gaan, dus geniet er nog maar van.Ik was van de week op een verjaardag toen iemand jullie verhaal zat te vertellen. Ik keek natuurlijk vreemd op, maar na enige tijd werd het wel duidelijk. De mevrouw die het vertelde was de oma van Kim die in jullie huis woont. Wat is de wereld dan klein , het was wel erg leuk. Nou kinders, geniet nog met volle teugen en een dikke knuffel van ons.

• 24 Maart 2007 - 21:54

Bas:

Goed om te lezen dat het weer wat beter is, de knie en deur ook. Het zou toch jammer zijn dat je door aftakeling van een lichaam en van de bus de strijd zou moeten staken... Jullie hebben nog een maand te gaan en dat vinden jullie kort?? doe ff normaal en geniet ervan! groeten Bas

• 24 Maart 2007 - 22:18

Kevin:

mooi mooi mooi

• 25 Maart 2007 - 00:28

Ronnie:

Mooi, mooi

Bas, anders had je toch met je knie de deur weer in fatsoen kunnen drukken?
    Maar de foto's blijven mooi, en het lijkt onvergetelijk...

Groeten van de rustige Goudkust

• 25 Maart 2007 - 12:28

Tinkies:

Wat lief dat jullie belden, ennuh de Tinkies missen jullie ook, hoor.
    Ze zijn zoooo lief...
    Kan het niet zo zijn, dat jullie nu getrouwd terugkomen? Verrassing!!!!
    Geniet lekker van het mooie weer, hier begint het gelukkig ook te komen. En inderdaad, een maand is nog heel lang, hoor.

Groetjes van ons

• 26 Maart 2007 - 06:18

Marike En Arno:

Ik ben dan in ieder geval de eerste van vandaag.Wat een superrrr verhalen weer. En nu nog een hele maand genieten. Das nog onwies lange,zoas ze hier zegt. (voor jullie misschien nie, moar veur ons wel)Het was fijn jullie ff aan de telefoon te horen!

Heel veul liefs uut Harreveld

• 26 Maart 2007 - 13:22

Han H.:

He, die ene zeeleeuw komt me bekend voor! Ik ben wel een beetje jaloers op jullie foto's van de albatros :-). Leuk ook de foto's van Milford sound bij het vorige bericht. Bekende omgeving maar een heel ander sfeertje.

veel groeten uit Eindhoven

• 26 Maart 2007 - 13:54

Sandra Van Der Steen:

Hallo, Hier alles ok. Goed om te lezen dat dat bij jullie ook is. Volgens mij hebben jullie echt nog geen zin om terug te komen dus... GENIETEN!!!! Het nijlpaard mag tot dertig euro wel kosten maar kijk maar.. Als jullie er geen kunnen vinden is het geen ramp hoor!!! Nog heel veel plezier en ook de groeten van Jan, Berna en Jeroen. Niet te bruin terug komen he!! Groetjes Sandra en HJ.

• 26 Maart 2007 - 14:18

Han H.:

veel groeten uit Eindhoven

• 26 Maart 2007 - 18:50

Tinkies:

Voor mooie nijlpaarden moet je even naar Bronkhorst komen...

• 26 Maart 2007 - 21:39

Heeey wereldreizigers,
    Mooie verhalen en héle mooie foto's maarrr....
    Die ene foto van die dooie zeeleeuw is dat nou nodig ? (jaa, kijk maar eens goed op de foto)En dan daarna vertellen dat dat stuk hout was om de deur weer in die camper te krijgen ?? Tuurlijk ;-) Neehee, daar zullen die jongens van Greenpeace niet blij mee zijn. Nou jah, mocht je aangehouden worden. Gewoon volhouden dat ie zo aangespoeld is. Hebben walvissen toch ook wel eens last van toch? En wij vertellen niets door hoor. Ik neem ook aan dat ie die avond op de BBQ ging?? En Hanneke nu een nieuwe winterjas heeft, althans "stof" daarvoor. Maar geniet nog "maar" een maand van jullie tripje. En dat trouwen daar, prima idee! Als je het feest maar in het BPC geeft! Maar wij laten ons verrassen. Nou veel plezier nog!

Oh Bas, volgens mij zit er wel schrijffout onder de 5e foto, bovenste rij. Moet die B geen R zijn? Haa ha ha. Sorry Roy ;-).

Mzzl....

• 27 Maart 2007 - 14:59

Topkelner Roy:

leuke foto 's en een spannend verhaal weer

even over die 5de foto,(van boven) die R dat kan wel, maar dan moet die Y wel een B worden
    ROB

groeten Roy

• 27 Maart 2007 - 15:10

Sjon:

hier john uit het Gelderse Wehl

wat een mooie natuurfoto 's
    en die 2 grote bulten man, wat een dingen
    die van mijn Nicole zijn er niks bij
    maargoed je kunt ook niet alles hebben he.
    ik ben het hele weekend weer van de partij bij het BPCDD

ik moet zelfs bardienst draaien in het Cafe, tja wat zal ik zeggen ik ben echt
    irreplaceable.

voor nu genoeg gepraat

de groeten van de inmiddels weer MET haren begroeide John
    (op het hoofd he)

• 27 Maart 2007 - 19:36

De Echte Kelner Roy:

Wie zijn er dan nog meer onder deze geweldige naam berichten aan het achter laten? Ik weet dat er mensen zijn die jaloers zijn op mijn bijnaam maar ja die heb ik toch alleen. Maar Rob het moet toch echt Big Boy zijn!!!!

Voor bas en han het gaat hier geweldig en we gedragen ons netjes want zijn beide heel erg druk met werken en ja we hebben nog een nieuwtje we hebben namelijk een eigen huisje gekocht. Dus het proefdraaien is wel goed gelukt. We wensen jullie nog een fijne tijd en tot snel.

Groeten Kim en Roy

• 27 Maart 2007 - 21:04

Anke:

Wat een waanzinnig prachtige foto's! De wildlife tour lijkt me super! Maar dat geldt eigenlijk voor zo ongeveer alles wat jullie daar doen en zien. Jaloers!!! Het klinkt allemaal geweldig! Maareh... Han: Shag Point?? Krijg toch een beetje Austin Powers associaties... ;-)

Die steilste straat ter wereld, die hadden jullie toch wel op kunnen gaan? Valt me een beetje van jullie tegen hoor. Of in een winkelwagentje naar beneden! Was wel een leuke Jackass-actie geweest ;-) Aan de andere kant... dan had je waarschijnlijk op je verjaardag in de kreukels gelegen en dat zou ook zonde zijn! Daarover gesproken: ik zit nog steeds te wachten op de uitnodiging (incl. vliegticket) voor je verjaardagsfeestje. Nou ja, dat komt dan de komende dagen wel!

Lieverds, nog heel veel plezier daar en geniet van de laatste weken!!!

Liefs, Anke

• 27 Maart 2007 - 21:07

Anke:

P.S. Die Church of the Good Shepherd is niet helemaal de kathedraal die de Chapel of the Hills is, maar het kan er mee door :-P

• 29 Maart 2007 - 08:21

Paperazzi:

Gaan jullie daar trouwen?

• 29 Maart 2007 - 13:16

Inge:

Uitdagend straatje voor de wielerliefhebber... Voor zover mij bekend (niet overal staan altijd bordjes bij) is de Keutenberg in Limburg het steilste wat ik befietst heb met de racefiets (22%) maar dit heeft 35% op het steilste stuk!!

• 29 Maart 2007 - 15:20

Vriendin Van Louis :

ziet er mooi uit, maar ik blijf toch liever in Nederland, doei

• 30 Maart 2007 - 02:06

Rob:

Kom op met nieuwe verhalen en foto's !!!
    Terwijl ik dit schrijf zijn jullie (Bas en Han) waarschijnlijk ook wakker en ik neem aan weer één of andere wandeltocht aan het maken. Of mischien toch nog effe met de fiets dat steile weggetje aan het bedwingen. Die 35% moet best te doen zijn denk ik, gewoon een versnellinkje lager (tip voor Inge). Oh, geef even aan die krokkettenbakker uit Loerbeek de exacte datum door wanneer jullie terugkomen. Dan kunnen jullie bij zijn huldiging aanwezig zijn. Hij heeft nl na een uiterst interresante voorlichtingsavond over voedingssuppelementen (en daar is véél geld in te verdienen ;-))een motoragent geassisteerd met een arrestatie van een zeer geweldadige dronken automobilist. Die man zag die mariniershouding van Marcel en vroeg hem te helpen. Met gevaar voor eigen leven gaf Marcel hier gehoor aan. Hierdoor zijn Didam en omstreken grote rampen bespaard gebleven. Chapeau Marcel, chapeau!

Ja Bas, je kunt trots zijn op zo'n werkgever!

Nu ga ik weer aan het werk, Mzzl...

• 30 Maart 2007 - 13:52

Marcel:

Ja, dat zijn nog eens momenten. Nog helemaal onder de indruk van alle sale-praatjes en MLM story's zijn we op de terugweg naar het altijd rustige Nieuw-Dijk midden in een CSI actie terecht gekomen. Beide helden van het BPC hebben voorkomen dat een dronken man een motoragent omver reed. Geheel onverwachts zijn we getuige geweest van een Miami Vice actie van een motoragent. We hebben onze burgerplicht weer voldaan.

Groet,
    M

• 31 Maart 2007 - 17:21

Patrick:

en hoe staat het met mijn doos met kiwi's? en is alles goed met de koalobeer? Maar super mooi land en mooie foto's zeg! Groetjes uit Beek.. wij drinken er vanavond één op jullie!

• 01 April 2007 - 04:31

Rens Wendy Yoeri:

We zien al dat het tijd wordt dat we een keer de lotto winnen om jullie reis eens ff dunnetjes over te doen! Fantastische foto's! Hanneke aangezien je aan de andere kant van de wereld zit en er dus ook een zooitje tijdzones tussen zitten gaan we ff veilig zitten dus bij deze: VAN HSRTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Hieperdepiep hoera! We waren graag ff langsgekomen maar Yoeri is nog te jong om zo lang te vliegen ;) Maak er een leuke dag van... maar dat moet wel lukken denk ik aan de foto's te zien.

Veel liefs en tot gauw (helaas voor jullie) Rens Wendy en Yoeri

• 01 April 2007 - 21:43

Anke:

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Bij ons duurt het nog een klein half uur voordat het 2 april is, maar bij jullie is het natuurlijk al een tijdje Han's verjaardag! Veel plezier vandaag!!! x

• 02 April 2007 - 05:10

Arno En Marike:

Hieperdepiep hoera Hanneke is alweer 27 jaar. Van harte gefeliciteerd en veel liefs, Arno, Marike, Rebbel en Tommie

• 02 April 2007 - 06:28

Hannie H.:

Lang zal ze leven,
    Lang zal ze leven,
    Lang zal ze leven in de gloria,
    in de gloria,
    in de gloria,

Hieperdepiep HOERA!

• 02 April 2007 - 06:55

Pa En Ma Buiting:

Lieve Hanneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 27 jaar . Hiep hiep hiep hoera We weten niet of je het smsje hebt ontvangen dus doen we het hier nog maar even dunnetjes over.Bas ook gefeliciteerd met Hanneke. Jullie hebben denken we, al samen de verjaardag gevierd, wij doen dat vandaag nog.Dikke knuffel van ons voor jullie allebei.

• 02 April 2007 - 07:31

Muts:

Han.... gefeliciteeeeeerd!!!! Maak er een mooide dag van. Neem aan dat Bas je al bedolven heeft onder de cadeau's???

X hil

• 02 April 2007 - 15:07

Party Party Party,

Han van harte gefeliciteerd met je (27e) verjaardag. En nog 72 in goede gezondheid toegewenst. Ik neem aan dat je van Bas al een kado hebt gehad. (in welke vorm dan ook) Maar ook dit is een extra reden voor een feestje bij thuiskomst. En er gaan toch écht geruchten dat jullie trouwplannen hebben hoor !!! Of sterker nog, dat jullie getrouwd terug komen!!! En als je dan de balans op gaat maken... 27 jaar, (bijna)getrouwd een huis. Het enige wat dan nog ontbreekt zijn een stuk of 7 KINDJES.

Nou, geniet er nog even van en een hele fijne verjaardag toegewenst!

Rob.

• 02 April 2007 - 15:39

Kris:

Hey Han,

Ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad ;) van harte gefeliciteerd :)

Knuffel,
    Kris

• 02 April 2007 - 19:11

Klaas En Marjan. :

Zaterdag hoorden we dat je op 2 april jarig bent. Van harte gefeliciteerd met je 27e verjaardag.We hopen dat ook het staartje van jullie vakantie geweldig zal zijn.!!
    Groetjes.

• 02 April 2007 - 21:09

Tilja & Gerald:

Hanneke en Bas,van harte gefeliciteerd en nog vele jaren samen als getrouwd stel!
    Groeten uit ´s-Heerenberg.

• 02 April 2007 - 21:38

Ronnie:

Han ook namens mij gefeliciteerd met je verjaardag! De dertig komt dichterbij.......
    Maar dat is ook een mooie leeftijd hoor! Ik kan het weten.....

Groetsels Ronnie

• 07 April 2007 - 11:49

Trieske:

Hoi Lieverdjes!

Nou al weer veel te lang geleden! Stout hè? Nou ja, zoals ik op je verjaardag (in onze tijd) al sms-te, even een rot tijdje gehad doordat oma ziek was. De begrafenis was dinsdag. Het is goed zo...

Maar even verder met jullie. Super verhalen allemaal en uitzichten om jaloers op te zijn. Ik hoor het al, jullie gaan ooit terug en dan blijven jullie daar? Wij zitten in ieder geval te popelen om jullie te zien. Nog minder dan een maand en jullie moeten terug! Het is wel heel snel gegaan. Heb je al heimwee naar mij ;)Hé maar, hoe is het eigenlijk met jouw knietje? Houd die het allemaal wel vol?

Onze bruiloft is al over 4,5 maand. Regelen gaat allemaal goed. Ach Ron hoeft niets te doen, en ik heb alles op 1 locatie...dus heb eigenlijk niet zo veel te doen. Dat wordt gewoon lekker genieten. De proefkaart is binnen en is super. Ben schoenen aan het zoeken en Ron gaat binnenkort pak uitzoeken. Hij weet ondertussen ook wanneer die voor het laatst moet scheren, ik wil natuurlijk niet een blote billen gezicht naast me hebben staan. Heeft ie normaal ook niet. Over 2 maanden zal de jurk er wel zijn en dan moet je maar mee passen.

Hé tot gauw!!! Dikke kus