Hobbiton alsnog!!! - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Hobbiton alsnog!!! - Reisverslag uit Matamata, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Hobbiton alsnog!!!

Door: Bas & Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

11 April 2007 | Nieuw Zeeland, Matamata

Kia Ora!

Voor de laatste keer vanuit NZ een berichtje van ons... Neenee, nog niet helemaal op weg naar huis, maar over zo'n 16 uurtjes vliegen we lekker wel naar Fiji!!!
Je weet wel: zon, zee, goudgele stranden, palmbomen, cocktails, etc!!!

We hebben er onwijs veel zin in, nog ff lekker relaxen na deze vermoeiende drie maanden in NZ, haha! ;-)

Maar onze laatste week in NZ was ook nog errug leuk! Tot dinsdagochtend hebben we bij Ian & Wendy gelogeerd, errug gezellig!! En natuurlijk met Basil en Sybil, de katten, met welke we echt goeie vriendjes zijn geworden!!

We zijn vorige week naar het Antarctic Centre in Christchurch geweest en hebben daar live pinguins gezien, echt zooo lief!!! We gaan nu dus ook een grotere diepvries kopen voor thuis, anders kan onze geadopteerde pinguin het thuis niet overleven... ;-)
En we hebben rondgereden (lees: rondgeschud) in een Hagglund, zo'n "rupsvoertuigwagentje" (oder so etwas) waar ze mee over de zuidpool crossen... Errug leuk!!

Verder hebben we het centrum van Christchurch een beetje verkend en onwijs gelambald...

Afgelopen zondag (Vrolijk Pasen!!) moesten we onze Soulvan inleveren, sniksniksnik... We kregen complimenten voor de staat waarin dat ding verkeerde: Errug schoon!!! De door Kea's (soort van NZ papegaai) aangevreten stoel ging zelfs door de keuring, haha!!
De rest van de middag hebben we met Ian, Wendy en Lisa (dochter van Wendy) bij het Arts Centre in Christchurch doorgebracht, errug gezellig met mooi weer!! Ik (Hanneke) kreeg zelfs een aanzoek (op de knieen, jaja!) van een Living Statue, maar ik heb zijn aanzoek voor de zekerheid maar afgeslagen, want je weet maar nooit wat er in de toekomst nog gebeurt... ;-)
Bas moest ff slikken...

Dinsdagochtend naar Auckland gevlogen en daar onze huurauto (voor twee daagjes) opgehaald en naar Pamela gereden. Hier de hele middag gezellig zitten kletsen (en vooral zitten luisteren, haha, want Pam kletst je de oren van de kop af).
En vandaag zitten we (weer!) in Matamata, want uiteindelijk konden we het toch niet over ons hart verkrijgen om Hobbiton (LOTR) te missen (Paul, je had gelijk...)!!!

Daar zijn we dus ook net van terug en het was echt superleuk!!! Er is niet meer veel over van de filmset, maar ondanks dat toch errug mooi om te zien!!

Vannacht om 3 uur opstaan, want ons vliegtuig neemt ons om 7 uur mee naar Fiji, woehoe!!

We hebben al een 3-daagse zeiltrip geboekt (wordt vast echt een succes na al onze boottripjes tot nu toe, duh) en verder zien we morgen wel ff als we daar zijn.

We doen in ieder geval ons best om nog een computer te vinden ergens volgende week!

Iedereen weer onwijs bedankt voor alle leuke reacties!!!

Wendy, in case you read this: we miss you too!!! Love to all of you and a big hug from us!!! If Basil and Sybil want to go on holiday, they can just come and stay with us!!! And you and Ian too of course!!! Lotsa love!!!

Veel liefs voor jullie allemaal en dan zeggen we nu toch maar tot gauw... :S
Dikke kus!

Bas & Hanneke

"De plek om gelukkig te zijn is hier, de tijd om gelukkig te zijn is nu"

• 11 April 2007 - 04:53

Marike En Arno:

En nu lekker relaxen op Fiji. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad.
    Geniet er nog even heel intens van.

Heel veel liefs en nu echt tot gauw!
    Marike&Arno

• 11 April 2007 - 05:08

Rob:

Heeey cittyhoppers,

Het ziet er weer errug leuk uit hoor !!!!
    En ik weet dat het geen wedstrijd is maar deze keer ben IK de eerste, ;-)
    Maar ik moet toegeven dat ik toch wel héél jaloers wordt bij de gedachte dat jullie naar Fiji gaan (en ik niet). Maar het is jullie gegund hoor! En euh, van die aanzoek.... ik qoute "ik heb zijn aanzoek voor de zekerheid maar afgeslagen, want je weet maar nooit wat er in de toekomst nog gebeurt... " Besef dat de toekomst dichterbij is dan je denkt!!! (Dus Bas...)Dat geldt trouwens voor iedereen die dit leest.

Nou, geniet er van en maak maar veel foto's/film dan weet ik of het iets is voor (water)skiteam "De Déél" 1+2 i.p.v. Oostenrijk.

Have Fun.....

• 11 April 2007 - 06:49

Debby:

Jaa, nu gaan jullie naar het romantische Fiji!! Het klinkt tenminste erg mooi allemaal. Een hele goede reis en geniet ervan he, maar dat zal vast geen probleem zijn.

Dikke knuffels van ons en een pootje van Luka...

• 11 April 2007 - 07:04

Pa En Ma Buiting:

geweldig wat een verhalen. jullie maken echt van alles mee. geniet er nog maar lekker van, zodat jullie uitgerust thuiskomen. een dikke knuffel en nu echt tot heel gauw.

• 11 April 2007 - 07:05

Sandra:

Hoi hoi!!

Veel plezier met relaxen op Fiji... Geniet er nog van!!

Dikke kus San

PS ben gister geslaagd voor me eerste tentamen (privaatrecht)!!!!!! Het eerste certificaat is binnen!!! YOEHOE!!!!

• 11 April 2007 - 07:13

Marcel:

mooi, mooi, mooier

• 11 April 2007 - 07:20

Grollen Uit Beek:

Wat een belevenissen. Daar kunnen wij niet over meepraten en nu Fiji nog. Maak ook maar mooie foto's, we kunnen ze nu lekker snel al zien. Heel veel plezier daar en tot gauw!! Dikke knuffel!

• 11 April 2007 - 07:50

Debby:

Trouwens nog sterkte met het verlaten van het prachtige NZ...kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is...

Liefs,
    Debby

• 11 April 2007 - 11:01

Kevin:

mooi mooi errug mooi

• 11 April 2007 - 16:57

René Esvica:

Goedendag Hanneke en Bas,

De tijd vliegt, de ingekochte soep bij Esvica is bijna weg. Bij terug komst kan jij weer met die geweldige soep gaan werken, dus heb ik Marcel weer een goed voorstel gedaan voor een nieuwe partij, van deze geweldige spullen want. Als jij weer gaat beginnen naar zo,n geweldige trip is het alle beste dat je weer in het oude ritme verder kunt werken. Ik ben bij terug komst erg benieuwd naar de ervaring die jullie hebben opgedaan. Maar dat zien we bij terugkomst wel weer.

Heel veel groeten René Esvica.

• 11 April 2007 - 21:11

LE Chef:

ja bas die ervaring wil ik ook nog wel eens zien

• 12 April 2007 - 11:03

Tinkies:

Ja, wat valt er nog te zeggen na al die mooie verhalen en schitterende foto's
    MOOI, MOOIER, MOOIST!!!

Veel liefs van de Tinkies

• 12 April 2007 - 17:44

DE Echte Chef:

ingekochte soep ???
    bij de deel werken wij natuurlijk alleen maar met verse producten.
    onder het door ons zelf bedachte motto:
    vers spul=kwaliteit altijd
    mooi mooi

nog veel plezier op de foejunghai eilanden

groeten,

DE Chef

• 12 April 2007 - 18:51

Bas:

De tijd om gelukkig te zijn is nu, heeft dat te maken met wat er evt in de toekomst gaat gebeuren? Maar goed, dat hobbiton lijkt wel heel errug goed... op teletubbieland. Veel plezier nog op Fiji eilanden, daar kun je mooi de foto's laten ontwikkelen. Errug mooi mooi weer. Tot gauw en groeten Bas

• 13 April 2007 - 08:46

Marjan En Klaas:

Fijn dat jullie zo blijven genieten.Ik zou zeggen: ga zo door!! De komende 14 dagen zal het "bula" je wel om de oren vliegen. Heel veel plezier op Fiji.

• 14 April 2007 - 19:54

Janneke:

Relaxen op Fuij! klinkt goed! heel veel plezier deze laatste dagen op dat paradijs! Geniet er nog van! Kus

• 14 April 2007 - 22:03

Bas:

Ik hoop dat jullie ze hebben kunnen vinden die foetsie eilanden...

• 15 April 2007 - 18:41

Ronnie:

Mooi, mooi

En over een paar weken moeten ze ook nog hun Foetsie Huis terug zien te vinden....

• 16 April 2007 - 20:41

Kevin:

ja nog een paar dagen en dan is het zowiet wat kank nog meer zeggen tot zo

• 17 April 2007 - 19:25

Paul:

Gave foto's van Hobiton. Jullie lijken sprekend op Sam en Roosje.

Veel plezier nog op Fiji.

In Apeldoorn verheugt iedereen er zich op om jullie weer te zien.

Veel liefs en tot snel,

Paul

• 17 April 2007 - 22:01

Rob:

Heey wandelkoning en konigin,

Kom op met die foto's van wuifende palmen, spierwitte stranden en cocktails ! Even wat sfeerimpressies van Fiji. Of wachten jullie tot de zon schijnt met die foto's? Ik hoorde al dat het slecht weer was daar op die eilanden. Graadje of 15 en regen. Of vergis ik me dan met Texel? Maar we wachten het wel af. Ook zijn we benieuwd naar "DE" foto waarop jij (Bas) op je knieën zit en iets vraagt aan Hanneke! (En niet of ze nóg een biertje wil halen aan de bar)Jaaa, (zo'n aanzoek) dat zou mooi zijn. Mooi mooi......errug mooi.

Have Fun....

• 18 April 2007 - 17:34

Anke:

Hey sweety! Hoe is het op Fiji? Geniet nog even van de zon en de prachtige natuur!!! Tot gauw! Liefs, Anke

• 18 April 2007 - 23:03

Marcel:

Zo te horen is iedereen benieuwd hoe het op de Fiji-eilanden is!!!

Dacht dat alle lezers van deze weblog zulke globbetrotters waren...

Groet,
    M

• 19 April 2007 - 18:01

Roy En Kim:

Weer steeds geweldig om die verhalen te lezen.
    Wij genieten ook nog van onze laatste dagen hier in jullie huis.
    Het is ons goed bevallen, een paar maandjes nog thuis wonen, en dan in ons eigen huis aan de gang.

Veel plezier en geniet er nog van op fiji.

Groetjes Roy en Kim

• 20 April 2007 - 12:59

Wessel R,r,iwan:

errrrug mooi mooier en mooist
    Ziet er goed uit allemaal maar het wordt tijd dat jullie weer terugkomen. Het liefst voor zondag want dan hebben wij een feestje bij de deel. Hopelijk kunnen je vervangers ook koken. (verwacht van wel)
    Dus de Deel maak je klaar voor zondag want Frl. komt er weer aan.
    Bas en Hanneke geniet nog van de laatste weken (week) en tot later.