Windkracht 2 en veel zon!!! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Windkracht 2 en veel zon!!! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Windkracht 2 en veel zon!!!

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

21 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Heyhey!

Daar zijn we weer, nu vanuit Whangarei, al zal de meesten van jullie dat weinig zeggen...

Tot nu toe is onze reis echt fantastisch!!! Het lijkt alsof we hier al weken zijn en het is pas bijna 1,5 week!

Onze eerste keer wild kamperen hebben we overleefd!!! Echt geweldig, 's morgens wakker worden aan het strand, de zon die tussen de gordijntjes doorpiekt, een stralend blauwe hemel, een lang, wit strand, voor ons alleen!!! Echt een paradijsje!! Om jullie gerust te stellen, we stonden hier niet alleen hoor, samen met nog een stel gekke Hollanders, dus we hebben goed op elkaar gepast! Met je blote kont vlak boven de grond hangen (bij gebrek aan toilet) was wel weer even wennen...) :-)

Vervolgens hebben we een onwijs mooie dagtocht gemaakt met onze private tour guide Marty (dit was trouwens vrijdag) van Cape Reinga Adventures. Met een 4WD naar Cape Reinga geweest, het noordelijkste stukje van NZ, waar de Tasman Zee en The Pacific samenkomen. Vervolgens bodyboarden in de branding, bodyboarden van de Giant Te Paki Sanddunes (en die waren echt gigantisch hoog en steil, maar dat was wel echt supergaaf!!!), crossen over 90 mile beach, wild horses spotten (wel drie gezien!), 's middags gevist en gekajakt op zee en geeindigd met bier en wijn op The White Sands (een echte witte woestijn, super!!). Zelfs nog beet gehad met vissen: Bas een heuse Sting Ray (remember Steve Irwin??) en Han een snapper, voor Nldse standaards best groot, maar Marty was er niet blij mee, dus visje mocht weer terug in het water... Helaas geen avondeten voor ons, bummer...
Al met al dus een geweldige dag!!

De dag erna gingen we met een catamaran de oceaan op, op zoek naar dolfijnen, maar helaas hadden deze beesjes er geen zin in... Dat was wel jammer, maar de boottocht op zich was wel erg mooi (zoals alles hier...)!!

Daarna doorgereden naar de Bay of Islands en inmiddels zijn we alweer onderweg richting Auckland, om van daaruit de rest van het Noordereiland te gaan bekijken. Mogelijk nog ff een wasje draaien bij Pamela, who knows...

Het links rijden gaat al best goed, behalve toen er vanmorgen een postbusje op de linker weghelft stond (neus onze kant op), wij van een one-lane bridge afkwamen en ik (Han) vrolijk rechts ging rijden. Gelukkig had ik het ook meteen door en kwam er niks aan, maar dat is wel ff schrikken! Nou komt er hier meestal niks aan, want het is hier heerlijk rustig op de weg en autorijden is echt een genot en een avontuur, zeker met alle mooie uitzichten en s-bochten! :-)

We zullen zo, als het lukt, nog wat foto's toevoegen! By the way, de meeste foto's maken we in hoogste kwaliteit en deze zijn zo groot (rond de 4 Mb) dat we ze niet kunnen plaatsen op deze site... We proberen er telkens aan te denken de kwaliteit af en toe terug te zetten zodat de foto's wat kleiner zijn en we jullie alvast kunnen laten meegenieten van al het moois!!

DE chef, jij krijgt de code niet, er zit niet voor niks een code op en anders zijn de messen in no time naar de ju... Neem ze van thuis maar mee! :-)

Marcel, waarom heb je die bomen dan uit de grond getrokken??? ;-)

Sandy, wat jammer van het optreden zeg!!! We hadden inderdaad al wel wat gehoord van het slechte weer bij jullie... Hier is het echt heerlijk weer!!! Het is alleen oppassen met verbranden, want zelfs als het bewolkt is, verbrand je hier nog... We smeren factor 50, dus dat zegt wel genoeg!

Anonieme reacties lukt echt niet, lief zussie, daar is alweer voor gezorgd door een van de andere lieve zussies, haha!

VaderBas, als je onze foto's hebt gezien, ben je om, dat weten we zeker!!

M&M, erg leuk om van jullie te horen! Heb inderdaad de juiste beslissing gemaakt!! Heb hier zelfs al een aantal leuke slagerijen gezien waar ik zo aan de slag kan, haha!! Veel liefs en groetjes aan mijn geliefde ex-collega's!!

Collega's De Deel, we leven met jullie mee, heel af en toe dan, als we lekker in de zon liggen met een biertje!!

Liefs voor jullie allemaal (ook degenen die niet genoemd zijn natuurlijk!) en till next time!!

Bas & Han

• 22 Januari 2007 - 07:01

Debby:

Wauwwww, wat klinkt dit supergaaf zeg!! En wat een mooie foto's! Fijn dat jullie het er zo naar jullie zin hebben. Het klinkt als een droomreis...geniet er maar lekker van...
    Veel liefs en kusjes van ons

• 22 Januari 2007 - 07:15

De Grollebollen:

Het lijkt het paradijs wel!! We komen kijken of jullie het niet mooier maken dan het is. Wat een leven, zeg!! Geniet ervan en tot gauw.

• 22 Januari 2007 - 09:57

Pa En Ma B.:

wat geweldig klinkt het en ziet het er uit. we hoeven niet te zeggen geniet ervan want dat doen jullie overduidelijk fantastisch gewoon pa begon hard te lachen toen hij het campertje zag. Han hij is al bijna om, nog niet helemaal.zonnebril is bij ma van grol die komt er dus aan. veel liefs

• 22 Januari 2007 - 10:27

Marcel:

Mooi, mooi.

• 22 Januari 2007 - 13:02

Inge:

Had de verhalen al gehoord dat je de ozonlaag best mist boven Australië en Nieuw-Zeeland... Foto van verbrande Bas op strand laat dat ook zien. Factor 50 lijkt me inderdaad slim plan (of burka!?!).
    Nieuw-Zeeland is gewoon het mooiste land ter wereld omdat ze ALLES hebben en het relatief dun bevolkt is. Volgens mij zou ik daar gewoon voorgoed blijven als ik ooit mocht gaan... (Hoewel, die afwezigheid van de ozonlaag...:S) Hebben jullie de kans al gehad om naar de VCD te kijken ergens? Of nog steeds geen anti-heimwee nodig? Zit er geen DVD-speler in jullie graffiti-A-teambusje?
    Groeten!

• 22 Januari 2007 - 16:34

Dennis Boekhorst:

Hallo Bas en Han.
    Wat een geweldig reisverslag van jullie en om NZ te zien, terwijl ik er nog nooit een glim van het eiland gezien heb!
    Ik hou jullie log in de gaten en vind het fantastisch!!
    Nou Han, terwijl jullie genieten van een spetterende reis om de wereld in 120 dagen, zijn wij met de band druk bezig met de studio aan het bouwen in ons oefenhok voor de opname van ons album, die in medio juni/juli uit gaat komen. Wij zaten zo te bakkelije met elkaar over een nummer van de vrijheid! Als ik dat zo zie is dat precies van toepassing. Jij zei nog zo tegen mij; Vergeet mij niet! Dat ben ik niet vergeten.
    Als jullie terug zijn(en dat is nog lang lang lang lang nog niet!) moet je wel aan de bak bij ons om het nummer ``vri-j zun`` in te spelen! Bas de koelkast staat dan vol weet je.... met Bavaria bok! haha!
    Geweldig leuke camper hebben jullie. Vind het wel een tegekke Bandbus voor naar optredens te toeren, als je hem bij de handbagage bij wilt doen graag!!
    Knal het eiland een bietje rond doar, en dan zeg ik tegen ollie Goedgoan en weerkommen ook namens Kenneh.Nog veule plezeer en kiek uut. Tot mails! Dennis

• 22 Januari 2007 - 19:59

Ronnie:

Het ziet er inderdaad erg mooi uit daar in NZ!
    Mooie foto's. Jullie hebben tenminste mooi weer daar. Hier begint het te vriezen na al het harde waaien.........

Groetsels Ronnie

• 22 Januari 2007 - 22:19

Trieske:

Hoi!

Nou lekker bakken in de zon is er voor ons niet bij. Maar wij hebben zonnebank! haha. Foto's zijn super, benieuwd naar de rest. Wij moeten gewoon maar wachten tot jullie terugkomst, dan hebben jullie zelf i.e.g. de beste kwaliteit. Aan jullie verhaal te zien genieten jullie van top tot teen. Alleen dat primitieve poepen is niets voor mij, dus ben daar niet jaloers op.
    Han, zaterdag moet je ff mee passen. Dus om 11.15 in Apeldoorn, goed? ;) Ans heeft trouwens de kleur van die ene jurk verklapt. Stom mens, hoe kan ze dat nou doen? Ronald had al wel zoiets verwacht, dus moet nu eigenlijk heel iets anders uitzoeken. Boeh!!!!

Nou cu next time. X

• 23 Januari 2007 - 01:30

Rob:

Supergaaf allemaal !!!
    Meeer Foto's meeer foto's !! ;-)

Ziet er geweldig uit hoor maar euh.. waarom zijn manus en ik dan niet meegvraagd ? Manus is 'n busje gewend!

Mzzl Rob.

• 23 Januari 2007 - 15:48

Kevin:

mooie fotos klinkt goed daar. beter dan hier

nog veel plezier daar

gr kevin

• 23 Januari 2007 - 16:55

Kris:

Hey Hanneke en Bas of course,

Na wat speurwerk jullie site gevonden. Erg leuk om jullie reisbelevenissen te lezen. Dat is het zowiezo altijd van iedereen om mij heen die verder nog op reis is. Zo ook Manon Bladder :) en nou weet ik natuurlijk niet hoeveel jullie al geluld hebben maar niet te veel over mij roddelen hè...verder veel plezier daar en geniet ervan. En als Manon nog in je buurt is, doe haar de groeten van me...

Dikke knuffel van mij en have fun, zou ik zeggen !!

Kris

• 24 Januari 2007 - 00:05

Wessel,rakker,ria,ik:

He mensen het ziet er allemaal geweldig uit daar maar het wordt tijd dat jullie deze kant weer op komen. We hebben over wat weken weer een van onze evenementjes en dan kan ik Bas z,n hoofd mooi gebruiken om UI op te bakken.(dan hou ik het frituurvet nog een beetje schoon) haha Nog veel plezier gewenst maar dat lukt vast wel en de groeten vanuit een koud friesland.(het kan vriezen en het kan dooien maar ik heb liever dooie ....))

• 24 Januari 2007 - 14:37

DE Chef:

goeiedag soul brother en soul sister
    hoe is het eten daar, net zo goed als bij de deel of minder? de 2 jonge chefs doen hun best om de kwaliteit hoog te houden, helemaal nu marcel het druk heeft met andere hobby s zoals popie jopie zijn en in dure sportwagens rijden

maja Mooi dat het kan !!!

and keep the soul alive

• 24 Januari 2007 - 16:21

Tinkie Winkie:

Wat aso zeg!!!
    Nou hebben jullie meteen de huwelijksreis gehad en kom niet op het idee om daar te blijven...

Maar we vinden het verder heel leuk voor jullie en zijn ook helemaal niet jaloers....(of misschien toch wel)

Pas maar op dat je "Vader Bas" niet tegen komt, want volgens mij ziet hij het ondertussen ook wel zitten. (vliegangst overwonnen)

Groetjes van de Tinkies

• 24 Januari 2007 - 21:57

Manus:

Daar was ik weer. Geweldig daar vanuit wahngarei,of was het wateengrei.
    Echt geweldig zo'n James Brown soul bus.
    Zo te horen genieten jullie met volle teugen van het reisje om de wereld,het is jullie gegunt. Alleen dat wild kamperen al,prachtig.
    Maar zo met je blotte kont net boven de grond hangen is ook niet echt alles, maar altijd nog beter dan met je kop in een pendaal emmer. hahaha. En dat jullie geen dolfijnen gezien hebben is erg jammer, maar troost je hier zien we ze ook niet.En moraal is,als jullie het maar dolfijn hebben.
    Nou voorlopig weer genoeg getypt,veel plezier verder en pas op voor de zon.
    Niet dat je je daar je billen brand en op de blaren moet zitten. HAHAHA

GR manus en moest jullie dat ook doen van Linda.

• 25 Januari 2007 - 22:24

CHEF:

DAS

• 26 Januari 2007 - 08:17

Na-aap Han:

Hoi,

Och aan het na-apen waren we jullie toch al. En iedere dag volhouden zullen we het zeker niet in NZ. Alles goed in Coromandel? Aan jullie verhalen te zien hebben jullie het erg naar je zin.

geniet er van!

HH.

• 27 Januari 2007 - 14:36

Inge:

vanavond swingnight :)

• 27 Januari 2007 - 23:22

Sjon:

En vandaag is het de 28e januari. de verjaardag van marcel beekman.

Van harte gefeliciteerd vanuit nachtclub BB Beach in wehl.

mazzel, jongens........

• 28 Januari 2007 - 11:20

Paul:

Heel erg gaaf allemaal. Volgens mij kunnen jullie nooit meer wennen in dit kikkerland. Kunnen we niet samen iets moois opzetten in NZ? Geniet, maar absoluut niet met mate!!!!

• 29 Januari 2007 - 13:25

Bas:

Fijn om te horen dat jullie je vermaken, en zo te lezen is er genoeg te doen daar. Al klinkt het wel een beetje raar dat je er pas anderhalve week bent, maar het lijken er veeel meer.... 't zal de heimwee wel zijn. groeten Bas

• 29 Januari 2007 - 13:30

Janneke:

Hey! Ik ben weer terug van vakantie (was geweldig) en kan nu eindelijk jullie verhalen lezen! Klinkt goed! De bus ziet erg super uit ;)Jullie komen de komende 3 maanden nog wel door daar... geniet ervan he!

• 30 Januari 2007 - 12:57

Rob:

Zeg Bas en Han, kom op met al die belevenissen en foto's!!! En informeer effe of daar nog een leuk baantje voor mij is (en wat het verdiend) Per 1-5-2008 ben ik beschikbaar dus..... Ik vind het trouwens wel sneu dat jullie die "40 PARTY" die we nog van Marcel tegoed hebben en binnenkort gehouden zal gaan worden moeten missen. Natuurlijk maken wij hier dan weer foto's van (niet van álles natuurlijk) zodat we na jullie terugkomst een gezellige fotoruilavond gaan organiseren. Natuurlijk met een select gezelschap maar dat spreekt voor zich. Ik maak de selectie dan wel ;-)

Veel plezier nog!!!

Rob.

• 30 Januari 2007 - 14:11

Anneloes:

Heey lieve allebei,

Echt super leuk om al die verhalen zo te lezen. En die bus is echt lachen zeg!!! Hier verder alles prima, nog even en dan is het weer carnaval.... Jammer dat jullie dat gaan missen maarja als ik kon kiezen dan wist ik het ook wel.

Dikke zoen Anneloes

• 30 Januari 2007 - 19:07

Manus:

hey B&H. hoest daar in N.Z.Beter dan hier mag ik hopen, tis hier niks wat het weer betreft. maar met z'on 40e Party schijnt de zon wel weer een beetje.
    Of ik moet er niet bij horen,wat zeker niet ongewoon is He ROB.Horecava B.V.
    Maar via deze weg wil ik marcel dan ook van harte feliciteren.
    Maar zoals Rob al zei WAAAAAR blijven die sapige verhalen en smeuige foto's,of moeten echt wachten op die fotoruil avond(ook gezellig.Kunnen we ook souverniers ruilen,lijkt me best gaaf zón zelf geschoten kangeroe aan de wand....

Have Fun....

• 30 Januari 2007 - 20:29

Trieske:

Hoi!

Alles goed met jullie? Het is zo griezelig stil. Heb... nieuw bericht.....nodig....honger naar.....foto's ..........moet nieuws hebben............

Oh ja, heb trouwjurk gekocht!!!!! Maar nog geen foto voor je. Mail ik nog wel. XXXXXXXXXXXXXXXX

• 31 Januari 2007 - 14:33

P En M Buiting:

Daar zijn we weer.Nog geen nieuw bericht Bas en Han ? Maar jullie zijn natuurlijk heel erg bezig met het verwelkomen van Ma van Grol
    Oke vinden we prima doe haar de groetjes net zoals zij aan jullie een dikke knuffel zal doorgeven van ons aan jullie Ingewikkeld he Maar we zijn wel heel erg nieuwagierig naar een nieuw bericht van jullie Dus als jullie even tijd hebben, graag ....... Dikke kus en groetjes Pa en Ma. P.S . De accu is leeg, maar er wordt aan gewerkt

• 31 Januari 2007 - 19:11

Anke:

Even gauw een berichtje uit Playa del Carmen, Mexico. Het is hier super, hoewel de zon even niet schijnt nu. Eind april doen we wel een foto-feestje met NZ en Mexico foto´s. Jan ook van de partij? Nog veel plezier!!!
    x Anke

• 31 Januari 2007 - 20:45

Sandy:

Echt fantastisch dat jullie deze stap hebben gezet, zo te lezen wordt/is dit echt de reis van jullie leven! Wat ontzettend leuk dat jullie Han en Han hebben verwelkomd, wat moet dat een grote verrassing voor hen zijn geweest! Wij blijven graag op de hoogte van jullie belevenissen, kijken al uit naar de nieuwe berichtgeving. Oh ja, Hanneke, vrijdag 2 februari zal dan echt mijn eerste echte optreden zonder jou (snik) plaatsvinden. We spelen op het Ierse pubfestival in Deventer en de locatie is zeer bijzonder, namelijk het COC. Ben heel benieuwd! Wij blijven jullie volgen en sturen jullie vanuit het verre thuisfront veel liefs toe! P.s. Danique vroeg of jullie op de kop liepen (we hadden uitgelegd dat jullie je precies aan de andere kant van de aardbol bevonden). Dus veel sterkte daarmee (haha).

• 01 Februari 2007 - 21:53

Klaas En Marjan.:

Nou Bas en Hanneke- jullie zullen best wel eens gedacht hebben:die overdrijven!!!!, maar we denken dat jullie na anderhalve week in NZ zeker weten dat dat niet zo was!Fijn dat jullie zo genieten. Hadden jullie geen moeite om die enorme hoge zandbult op te klimmen na de eerste afdaling? Ik wel, maar ja, ik ben ook iets ouder, maar ondanks dat is het wel gelukt.Veel plezier verder op de grommende,spuitende,modderkotsende aarde in en rond Rotorua!!!!

• 05 Februari 2007 - 16:29

Joep:

ha hannetje,
    ik geloof dat je je wel vermaakt als ik zo vluchtig alle berichten doorkijk; mooi!
    Groeten van GGNet "alle medewerkers" en in het bijzonder van mij, natuurlijk.
    Doei!

• 16 Februari 2007 - 22:22

Hans:

Hee Han & Bas,
    Weet niet wat er verkeerd gaat maar waag er nog een keer een aantal letters aan. Prachtig zoals jullie de belevenissen opsommen en ons ervan mee laten genieten. Van diemenland wordt dus overspoelt met Hollandse nieuwe. De geschiedenis herhaalt zich dus weer. Wat mezelf aangaat??..,, heb een maatje gevonden met goeie stem en gitaarspelend. Voor m,n gevoel kan hier iets moois ontstaan. WErk is perfect, huis is thuis, Marie nog altijd ff lief, en leven lacht me toe.
    Eens kijken of deze reactie wel aankomt want de eerste twee zie ik nergens terug.

Groeten, Hans

• 16 Februari 2007 - 22:22