Tegenvoetersland!! - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Tegenvoetersland!! - Reisverslag uit Matakohe, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Tegenvoetersland!!

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

16 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Matakohe

Heyhey!!

Je wordt 's ochtends wakker... Je doet de deur van de camper open en zon en frisse lucht komen je tegemoet en je denkt: hmmmmmmmmm :-)))))

Jaja mensen, onze eerste nacht in onze camper (errug stoere camper overigens, dus Monique, erg bedankt voor de tip, we zijn er helemaal happy mee!!) hebben we overleefd!!!

Het is hier echt super!! We zijn zaterdag al aangekomen in NZ en hadden niet eerder access to internet & computer, dus vandaar dat het ff duurde...

De vlucht met Air NZ was prima (het eten wat minder dan bij KLM, maar wel meer ruimte en eigen tv-schermpjes!), al lukt slapen in zo'n onding niet echt... We hadden er goed voor gezorgd geen eten het land in te voeren, want dat is strikt verboden (daar weten Klaas en Marjan alles van, thanks for the info!!).
De bagage liet erg lang op zich wachten, maar uiteindelijk mochten we, na een uitgebreide BIOHAZARD check (echt alles wordt hier gecontroleerd!!) het land binnen. Daar stond Pamela (vriendin van Klaas en Marjan) ons op te wachten.

We hebben de eerste twee nachten bij haar doorgebracht en dat was erg prettig! Lekker relaxen en ff bijkomen van alles... We kwamen met regen aan, dat was wat minder, maar zondag hadden we onze eerste stralend mooie dag en errug warm!!! Het terras is dan ook zo ongeveer het enige wat we van Auckland gezien hebben :-)
Zelfs nog Nederlanders ontmoet, de onderburen van Pam, die al zo'n 37 jaar in NZ wonen. Echte Limburgers, dus eigenlijk gewoon ook buitenlanders (he Paul, haha!!)...

Maandag was het spannendst, want toen hebben we eindelijk onze camper opgehaald. Een echt supergave, de SOUL-camper!! (foto volgt nog, want we zitten hier aan een zeer oude computer, dus we kunnen geen fotootjes toevoegen, helaas). Maar goed, om een indruk te geven: onze camper is helemaal beschilderd in SOUL-style (James Brown inclusief!!), echt gaaf en echt wat voor jou, Marcel! Hij kan zo de soulshow in...
Links rijden is echt wel wennen en dat we eerst twee dagen hadden om uit te rusten en bij te komen, was wel prettig (dus Han & Han, errug voorzichtig doen als je hier aankomt en altijd onthouden: KEEP LEFT!!!).
Maar goed, onze eerste dag links rijden hebben we overleefd en we hebben inmiddels ook onze eerste nacht in de camper gehad. We zijn richting noorden gegaan en zijn nu in Matakohe, helemaal gesettled (de was hangt zelfs al aan de lijn!!). De eerste stop die we onderweg maakten, was bij een Dutch deli, hoe kan het ook anders, haha! We hebben dus lekkere Hollandse kaas op de kop getikt (de verkoper kwam trouwens uit Wales, bummer), en koffie creamer, woohoo!!

Morgen waarschijnlijk naar Kauri Forest, een stukje noordelijker aan de westkust.

NZ is echt een aanrader, nu al!!! Zo gauw je Auckland uitrijdt, is ieder uitzicht adembenemend!!! WE HEBBEN ER ZIN IN!!!

Marcel, we bedoelden niet dat jij alleen schunnige tekst had, maar we zeiden sorry voor het feit dat we naar de pv-site van de deel verwezen voor verdere schunnige teksten... :-)
Het hotel in Kirchberg heette Taxacher Hof, of zoiets...

Sandy, heel veel plezier en succes met het optreden donderdag!!! Ik weet niet of mijn vingers dat wel weer redden hoor, meteen twee optredens in een weekend :-) Maar wel errug leuk natuurlijk!!!

Marinel en Rene, erg leuk om van jullie te horen, nadat we elkaar al meer dan 10 jaar niet meer gezien hebben (en Han jullie nog helemaal niet)... Gaan we met jullie inhalen na onze reis (en met Erik natuurlijk ook)!!

Kevin, sterkte met alle rommelige bestellingen, haha :-)
Het bestelsysteem heet PCBIS, computer boven op kantoor...

Vangrollen en Buitinkjes en alle andere vrienden, vriendinnen, collega's, ex-collega's (superleuk om van je te horen Emke!!), en loeders van de deel, altijd leuk om van jullie te horen, so keep up the good work!!

Roy en Kim, een klein feestje mag best hoor, maar stuur dan eerst ff de gastenlijst door, dan kunnen we nog ff screenen :-)
Geniet ervan!!!

Iedereen bedankt voor alle berichtjes en tot de volgende keer!!

Liefs,
Bas & Han

• 16 Januari 2007 - 07:03

Debby:

Wauwwww, wat klinkt dat allemaal gaaf!!! We zijn erg benieuwd naar foto´s van NZ. en de camper, maar ook van jullie natuurlijk!
    En volgens mij hebben jullie prachtig weer, nou hier is het erg slecht! Regen, regen en nog eens regen....
    Geniet er maar lekker van!

Dikke kus van ons allemaal!

• 16 Januari 2007 - 07:24

De Vangrollen:

Wat een vooruitzicht voor ons! We hebben er erg veel zin in. We zullen jullie camper live bewonderen. Hier is het weer niet om over naar huis te schrijven, hoeven jullie dus ook niets over te weten.
    Veel liefs en tot gauw
    !!!

• 16 Januari 2007 - 07:55

Janneke:

hallo hallo! dat klinkt allemaal goed! leuk om jullie via de site te volgen, al een heel avontuur....ben ook erg beneiuwd naar de camper, klinkt tof! nou, geniet ervan, maak veel foto's en have fun, groetjes vanuit het Amphitrion

• 16 Januari 2007 - 07:56

Marcel:

Kijk, zo ken ik je weer, Bas. Gewoon een beetje lol maken op jullie site. Moet toch kunnen.

Veel succes met je Hummer en pas op voor kangoeroes bij het oversteken. Ha, Ha, Ha.

Gr. Marcel

• 16 Januari 2007 - 10:44

Rob:

Heeey globe trotters, Taxacherhof dat was de naam van dat leuke hotel. Maar euh.. Kauri Forest moet erg mooi zijn je hebt daar allemaal van die lieve kleine schattige bonsai boompjes staan. Hééél indrukwekkend. Mischien is het wel leuk om zo'n boompje mee te nemen boven op jullie "James brown" camper. Natuurlijk wachten we met spanning op de foto's. Doe de deur wel op slot van jullie camper want je weet maar nooit!

Groetjes van de nette kelner.

• 16 Januari 2007 - 11:05

Kevin:

hey

mooi om te horen dat het allemaal goed gaat. en dat jullie het naar de zin hemmen.

fijn om te horen bas en hanneke dat roy en kim een feest mogen geven.

nog veel plezier daar

gr kevin

• 16 Januari 2007 - 11:35

Monique (escape):

Leuk om te horen dat de camper goed bevalt.
    Ik heb na het lezen van jullie bericht weer eens heimwee, voor de zoveelste keer!!
    Geniet ervan!

• 16 Januari 2007 - 12:27

Anke:

Klinkt geweldig daar! rij voorzichtig en geniet van het uitzicht! x

• 16 Januari 2007 - 15:33

Beesjes En Tinkies:

Wat een verhalen zeg, geweldig!!!
    En natuurlijk errug leuk dat jullie Linda Borkes gezien hebben. Dat je dat maar even niet vergeet...
    Hier gebeurt niet veel, in tegenstelling tot bij jullie. We zijn nu al benieuwd naar alle foto's etc., maar daar moeten we dus nog even op wachten.
    Heel veel plezier en lief zijn voor Bas...
    (Leuk zo'n anoniem mailtje he, kun je alles zeggen)

• 16 Januari 2007 - 15:53

DBC Muts:

Hé reizigers! Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen. Klinkt allemaal errug goed. Maar Han, het lijkt me wel zwaar, zo'n leven zonder DBC's, dagstaten en receptjes faxen ;) Veel plezier daar! Ben benieuwd naar de foto's...

Hil

• 16 Januari 2007 - 20:51

De Buitinkjes:

Wat geweldig klinkt dit We (ik althans) wordt er gewoon een beetje jaloers van. Vooral op dat mooie weer en het geweldige land Heel veel liefs en geniet ervan Iedereen is heel enthousiast over jullie side vandaar dat er allerlei berichten bij komen. dikke kus

• 16 Januari 2007 - 20:53

De Buitinkjes:

Helaas staat er een foutje in het berichtje sorrie hoor

• 16 Januari 2007 - 20:55

Pa B:

Mail is aan gekomen, misschien volgend jaar wel, wie weet!!!!!!!!

• 17 Januari 2007 - 13:09

Hans Koershuis:

Een gezond en plezierig 2007, en een keigoeie tijd daar in NZ. Qua camper zeg ik; WELKOM BIJ DE CLUB. Niks beter dan een mobiel huis. Groeten.

• 17 Januari 2007 - 14:33

Marloes & Marianne:

Hai Hannie en Bassie

Zo te horen heb je de juiste beslissing genomen om je leukste collega's te verlaten. Het is wel stil hier zonder jou, we missen je wel heel erg. Maar eigenlijk zijn we ook gewoon jaloers op je
    (jullie).
    Nou Hannie en Bassie heel veel plezier en stuur de zon ook naar het mooie oranje- achtige gebouw aan de Amphionstraat.

Veel liefs
    de allerliefste M&M's

• 17 Januari 2007 - 14:34

Debby:

Nee, Marieke, dit is echt geen anoniem mailtje, hihihi!!!!!

• 17 Januari 2007 - 20:21

Klaas En Marjan.:

fijn om weer in staat te zijn jullie reis te volgen. We hebben net Pamela aan de telefoon gehad en ze is razend enthousiast over jullie en over je kookkunst Bas! Wat een uitzicht op dat balkon, vind je niet?
    Groetjes en geniet!

• 18 Januari 2007 - 09:00

Marinel En Rene:

Gaan we zeker doen. Lijkt ons leuk om mijn kleine neefje (hihihi je zal wel twee koppen groter zijn als ik) en Hanneke te zien. Zijn erg nieuwschierig naar jullie en jullie foto's.
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie en bijzondere dingen daar.
    Groetjes Marinel en Rene

• 18 Januari 2007 - 09:57

Marike Zonder E&arno:

He lieve schatten,
    Zo te horen hebben jullie het erg naar jullie zin. Het klinkt al als een echte droomreis. We zijn erg benieuwd naar al jullie verhalen en foto's.
    Al kiwi's gezien?
    groetjes en heel veel liefs

• 18 Januari 2007 - 15:01

Anneloes:

Heey lieve allebei,

Klinkt echt super daar! Geniet er maar lekker van en ik ben benieuwd naar wat foto's.

Dikke zoen Anneloes

• 18 Januari 2007 - 20:59

Sjonnie:

hee mensjes
    ziet er allemaal gaaf uit .
    en die vooruit zichten ook hoop dat jullie nog een hoop plezier hebben maar dat gaat zeker lukken met die voor uit zichten ik volg jullie
    groetjes sjonnie

• 18 Januari 2007 - 21:59

18 jan. 2007.
    Windkracht 10, storm, wateroverlast, pannen van het dak, schutting omgewaaid, bomen uit de grond getrokken.

Jullie lekker in NZ met de camper. Top!!!
    We wachten op foto's!!

Groet,
    Marcel

• 19 Januari 2007 - 14:47

Marga:

Zo, gaaaaf wat jullie allemaal beleven en zien heeel jaloers!!! Han? Mis je de telefoontjes al dat je even een dossier door moet sturen naar de kliniek?
    Hele goeie reis nog verder en eh gaaf die verslagen te lezen van jullie!!!!

• 19 Januari 2007 - 16:02

Sandy:

Wat fantastisch om dit allemaal te lezen zo! Fijn ook dat jullie mooi weer hebben. Het optreden van Celtic Wind is bijna letterlijk in het water gevallen; het is namelijk niet doorgegaan. Er woedde een zware storm in Nederland, zodat geadviseerd werd om thuis te blijven, vandaar. Heel jammer hoor. Daar hebben jullie gelukkig allemaal geen last van. Geniet van al het moois en misschien kunnen wij ook een beetje meegenieten aan de hand van jullie foto's.
    Oh ja, de auto doet het fantastisch en heeft al een paar keer uitkomst geboden met slecht weer. We kunnen hem dadelijk niet meer missen. Dag lieve schatten!

Veel liefs van de bollies uit Apeldoorn

• 20 Januari 2007 - 21:34

DE Chef:

goeie dag mr and miss worldtraveller, bas wat was ook alweer de combinatie van het messenkoffer?

au revoir DE Chef

• 21 Januari 2007 - 03:02

Marcel:

Tjonge, tjonge, net een feestje gehad met de Beekse Jeugd. Apres Ski party, gezellig, veel bier, flugel en andere dranken en natuurlijk frikandellen. Daarna nog even een verjaardag van Anita Thus.

Jullie liggen natuurlijk lekker in de Camper of genieten van de zonsopgang.....

Veel plezier en tot ziens... Groeten vanuit het altijd bruisende partycentrum...

• 21 Januari 2007 - 11:54

Berna En Jan:

Hoop dat jullie ervaringen Ben ook zover krijgen om mee te gaan Wordt een klein beetje jaloers op jullie Hele fijne tijd liefs