Tighten the Nuts!! ;-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Tighten the Nuts!! ;-) - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Tighten the Nuts!! ;-)

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

07 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Taupo

Daar zijn we weer, ff binnen afkoelen, want buiten is het weer heerlijk warm!!

Sinds ons laatste bericht alweer vanalles gezien, gedaan, gehoord, geroken, ge-allest!! Wat een onvoorstelbaar veelzijdig en onwijs mooi land!!

Nog altijd heerlijk hier, dus Tinkies, van omboeken is nog altijd geen sprake, sorry... Dat die ring NU AL!! klaar is, is dat een poging om ons eerder thuis te krijgen ofzo?? :-) Nice try, haha!!

In en rond Rotorua hebben we leuke dingen gedaan, zoals een bezoekje aan een Thermaal Park (lang leve de rotte eieren lucht, pfff) en een avond te midden van de Maori's!! We wisten niet zo goed wat we hiervan moesten verwachten, maar dit was echt errug leuk!! Het was een combinatie van een Maori-show (weer eens wat anders dan Ierse traditionals die ik ook zeker wel mis hoor!!) en een buffet met eten dat klaargemaakt was op traditionele wijze, in de hangi (soort van ondergrondse oven).
Marcel, Bas weet hoe het werkt, dus De Deel gaat dit vanaf mei ook invoeren, is leuk voor partijtjes rond de 120 man... Bereid je maar vast voor!!

Vervolgens hebben we een dagtocht naar White Island gemaakt per boot. White Island is de meest actieve vulkaan van Nieuw-Zeeland, en dit was een machtig mooie ervaring!!! Onderweg zelfs boelveel dolfijnen gezien, dus dat was helemaal super!! Maar White Island was ook echt super! We liepen daar met veiligheidshelmen en gasmaskers rond en kregen voor we aan de tour op het eiland begonnen eerst al de drie grote risicosituaties uitgelegd: 1. Vulkaanuitbarsting, 2. Landslides, 3. Lava bombs... Met vervolgens de vraag of we nog wel verder wilden... :-)
Echt een onwijs mooie dag!

De twee dagen erna hebben we langs de hele oostkust gereden, ook onwijs mooi!! Bij de East Cape Lighthouse geweest, het meest oostelijke punt van NZ, machtig mooi om te zien!!

En onderweg ook onwijs de slappe lach gehad, voor al ikke (Han)... Als je iets wilt uitspugen, is dat niet handig als je dat al rijdende, 100 km/u, wilt doen, want dan komt de wind in werking, duh... En als je een band moet verwisselen (nog niet meegemaakt by the way, maar als...), be sure to tighten the nuts!!! :-)))))
Waarschijnlijk dat deze inside jokes niet helemaal gevat worden door jullie, maar voor ons (vooral voor Han dus), was het allemaal errug grappig!!

Gisteren in Taupo aangekomen en daar andere Han en Han weer getroffen! Nu kwamen de verhalen van beide kanten, dus een gekakel over en weer, maar erg gezellig!! Ze hebben ons zelfs weer afgezet bij de camping dus dat scheelde ons weer een half uurtje lopen :-)

Vanmorgen bij Huka Falls (zooo mooi!!!) en Craters of the Moon geweest, en nu moeten we ons geestelijk en lichamelijk gaan voorbereiden op morgen: Tongariro Crossing!!
Een hele heftige wandeling van zo'n 18 km door de bergen (Mount Doom voor de LOTR-fans!!), langs kraters, meren, etc... Hier staat zo'n 7 a 8 uur voor, dus we zijn benieuwd... Duim dus maar even voor mooi weer hier!!

Als het dadelijk nog lukt, plaatsen we nog wat foto's, maar onze foto's worden nu gekopieerd en op cd's gebrand, dus dat laat nog ff op zich wachten...

Thea, bedankt voor je leuke bericht!! Ik had niet anders verwacht dan dat Sandy het super zou doen!! Groetjes voor jullie allemaal!!

Wessel en Yoeri, zijn jullie papa's en mama's lief genoeg voor jullie?? Zeg anders maar dat dat wel moet van ons!!! :-)

Jan (CU), mooi dat de chefs het zo goed doen, dan kan Bas in het vervolg eens wat vaker een weekend vrij nemen!!

Emke, dat was inderdaad Bas in burkini, maar hoezo mij kennende had je dat al wel gedacht?? Gaaf dat jullie weer naar Spanje gaan. Hoe hebben jullie dat dan voor elkaar gekregen???

Anke, we blijven voorlopig nog hier hoor, but I get what you mean...

Iedereen voor nu maar weer de groetsels en till next time!!

Liefs,
Bas & Han

• 07 Februari 2007 - 05:53

Rob:

Ziet er écht geweldig uit!! Hebben jullie nog gezwommen in die wildwaterbaan ? (Huka Falls)En zo'n Maoripak is leuk voor de carnaval! Voor mij een beetje te koud maar jonge jongens zoals ze er lopen in de keuken in het BPC zou het zeker succesvol zijn bij de vrouwen. Natuurlijk is zo'n pak(je) ook leuk voor de dames bij "De Deel".
    Maar zoals altijd zijn de foto's en de verhalen weer super. Elke dag vernieuwen zou ik zeggen!!!

Groeten en succes bij jullie wandeling van 18km.

Rob.

• 07 Februari 2007 - 07:23

Kevin:

ziet er allemaal geweldig uit

• 07 Februari 2007 - 07:48

Papa Pater:

Ziet er weer fantastisch uit allemaal, volgens mij vermaken jullie je wel. (duh) Leuk die geregelde updates! yoeri heeft z'n koffers nog niet gepakt dus zal hij wel tevreden zijn.... denk ik... beetje slapen... beetje drinken.. beetje aandacht...wat wil een baby nog meer! wanneer is de opening van het eerst Hangi restaurant in Beek?

• 07 Februari 2007 - 08:34

Thea:

Heel erg mooi,aantrekkelijk en licht jaloersmakend! Eten uit een grondoven: als jullie dat doen bij De Deel, kom ik ook! Heel lekker! Hebben we hier ook eens gedaan, vriend kende het van het eiland Tonga.
    Ga maar lekker verder genieten en groetjes aan Han en Han!
    Trouwens, met deze titel had ik jullie al in de prullenbak gekieperd!

• 07 Februari 2007 - 09:19

Marcel:

Mooi, Mooi

• 07 Februari 2007 - 13:50

Hans En Jolanda:

het ziet er allemaal prachtig uit.
    geniet er nog maar lekker van.
    groetjes uit loerbeek

• 07 Februari 2007 - 14:27

Lydia:

Heb jullie even moeten googlen, maar het is gelukt! Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin daar in Nieuw Zeeland! Echt gaaf! :-) geniet ervan!
    Groetjes Lydia

• 07 Februari 2007 - 20:02

Manus :

hai hai. leuk dat het jullie het zo naar de zin hebben.
    Het ziet er allemaal geweldig uit om jaloers op te worden.Mooi is ook dat jullie leuke momenten mee maken(uit auto spugen)die je ook in nederland zou kunnen gebeuren,en dan altijd aan dit/dat ene moment denken,TOP.
    Keep going and hold the NUTS tied.

• 07 Februari 2007 - 20:24

Sandy:

Elke keer is het weer spannend om te lezen wat jullie allemaal te vertellen hebben en steeds weer worden we getrakteerd op mooie beschrijvingen en enthousiaste verhalen (understatements of the year). Wat een droomreis, geweldig! Hier worden jullie natuurlijk heel erg gemist, maar oke, als het zo leuk is als jullie steeds melden, hebben wij dat nog wel even voor jullie over, hoor! Ook bij CW zijn het af en toe "hard times" en "time for drinking" is dan soms de enige oplossing. Nee, bij CW gaat het best goed, maar ik mis je wel, hoor Hanneke! Ik verheug me erop om weer lekker samen te kunnen spelen. Maar voorlopig gaan jullie lekker verder genieten, het is jullie van harte gegund!! Veel liefs van ons allemaal!

• 07 Februari 2007 - 23:49

DE Chef:

En, ik maar denken dat
    t'Verhaal het mooiste was dat er bestond

groeten en tot later

• 08 Februari 2007 - 04:13

Han En Han:

Zo, ons een beetje achterna reizen, en dan ons na-apers noemen. Het was wel heel gezellig in Taupo. Het chateau was superlux met onze eigen huislakei. Jammer dat het regende anders waren we misschien nog wel even naar de camping gelopen. Benieuwd of we jullie nog een keer zien. Voor belangstellenden onze site is Hanenhan.waarbenjij.nu

• 08 Februari 2007 - 10:21

Buiting En Co:

Wat geweldig. Heel vel succes met de wandeling van 18 kilometer. Doe han en han de groeten als jullie ze nog eens zien.
    Leuke en mooie foto's Tot de volgende keer.Groetjes pa en ma

• 08 Februari 2007 - 11:11

Tinkies:

We snappen het, we moeten echt wachten tot eind april.
    Gelukkig kunnen we jullie goed volgen via internet, vooral de reacties van Marcel geven precies weer wat we er allemaal van vinden. Waarom veel woorden gebruiken, als het ook simpel kan.

Hier sneeuwt het nu.

Groetjes Tinkies

• 08 Februari 2007 - 20:30

Jan En Ria:

Hallo Bas en Hanneke,
    Eindelijk een bericht hier uit Doetinchem, zo te zien en te lezen hebben jullie het erg naar de zin, ziet er allemaal prachtig uit goede keus om zoiets te doen, Hanneke dat is beter dan werken bij GGNet. Wij zijn afgelopen week nog een week wezen skien in Oostenrijk hele week strakke blauwe lucht en zon gehad, we moesten even weg van alles. Hanneke helaas ligt Abel nog steeds in Utrecht op het IC, het gaat wel iets beter maar ze weten nog steeds niet wat het is. We wensen jullie nog veel plezier en geniet ervan,we houden de site bij.
    Heel veel liefs Ria en Jan.

• 08 Februari 2007 - 22:50

Dennis Boekhorst:

Steeds meer begin ik het hier in Nederland echt *** te vinden. Op de wereldbol zijn zoveel mooie dingen. Maar ik kan er af en toe met de kop niet bij met die foto`s. Net een sprookje.....

Nog steeds in de gaten gehouden door.....

• 08 Februari 2007 - 23:23

Ronnie:

Terwijl hier het derde weeralarm is afgeroepen vanwege vijf centimeter natte sneeuw, zitten jullie daar in de warme zon!

Groetsels Ronnie

• 09 Februari 2007 - 12:24

Ank:

Ik dacht dat ik had gevraagd een leuke vent voor me te vinden daar, niet zo'n Maori warrior ;-)

• 09 Februari 2007 - 13:09

Bas:

Jullie zijn al wel aardig aan het socializen met die locals. Ik zal duimen voor moor weer voor jullie, het heeft hier ook geholpen de sneeuw is binnen 1 dag weer weg. Hebben jullie geen foto's van jullie in klederdracht. Zo'n beetje à la Volendam? zal daar toch ook wel bestaan denk ik.
    ..Groeten Bas

• 10 Februari 2007 - 11:41

San:

Hoi hoi,

Klinkt allemaal errug gaaf hoor!!!!!!

By the way... ik heb wel foto's van Patries met haar trouwjurk..... erg gaaf!!!!!

Als je nog nieuwsgierig bent naar onze carnavalswagen: www.duftigdichteren.myv.nl
    Wij zijn 3e in Braamt geworden!! En morgen op naar Kilder!!!!

Wens jullie nog heeeeeeel veel plezier de komende maanden!!!!! Wat klinkt dat nog lang..... :(

HELE DIKKE KUS

• 10 Februari 2007 - 19:41

Klaas En Marjan.:

Ben benieuwd hoe de wandeling van 18 km door het Tongariro park was. Voor ons was het teveel. We hebben een kortere wandeling gedaan. Bloeien de pohutukawa-trees nog? Die bomen met knalrode bloemen, staan vooral aan de kustweg in het noorden. White Island staat nu ook op ons "programma"voor een volgende keer Nieuw Zeeland en die komt er zeker!!. Groeten en geniet!!!