Mooi weer mazzelaars!! :-) - Reisverslag uit Woodville, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Mooi weer mazzelaars!! :-) - Reisverslag uit Woodville, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Mooi weer mazzelaars!! :-)

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

11 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Woodville

Jahaa, we hebben gewoon nog elke keer dat we mooi weer "nodig hadden" mooi weer gehad!! Het zou natuurlijk altijd mooi weer moeten zijn, maar in een land waar het weer minstens zo wisselvallig is als in Nld, zo niet meer, hebben we tot nu toe erg veel geluk gehad tijdens de nodige wandelingen en buitenactiviteiten! :-)

We hadden Tongariro Crossing aangekondigd... En overleefd!!! Echt zo zo zo ontzettend mooi!!! Mt Doom in drievoud en nog veel mooier!! Er zat een aantal heftige klims in (echt tussen de rotsen omhoog klauteren, pufpuf) en hele fijne afdalingen (NOT!), maar alle uitzichten hebben alles driedubbel en dwars goedgemaakt!! We hebben de crossing in 7 uur en 5 min afgelegd (incl. pauzes) dus dat was best netjes! We zitten nu nog wel na te "genieten" van onze spierpijn, maar dat nemen we maar op de koop toe! Echt een onwijze aanrader voor iedereen!!
En... we hadden echt supermooi weer! Tijdens de afdaling op het laatst kwamen de wolken binnendrijven en was de zon foetsie en de toppen van de bergen ook... En de volgende dag was het helemaal grijs en hebben we geen berg meer gezien (en medelijden gehad met de mensen die die dag op pad waren gegaan...)

De dag erna zijn we naar Mokau geweest, aan de westkust, waar ze zwart magnetisch zandstrand hebben. Dus daar hebben we natuurlijk wat van meegenomen (dus nu hebben wij lekker ook ons eigen zwarte zand, Klaas, bedankt voor de tip!!).

Vervolgens naar New Plymouth waar we lekker in het verwarmde zwembad gelegen hebben, hmmm!!! Goed voor de pijnlijke spiertjes in ons gehele lichaam...

Vanuit hier wilden we eigenlijk naar Mt Taranaki / Mt Egmont, maar we hebben echt letterlijk niet meer dan 5 minuten gehad om deze te zien... De rest van de tijd was ie door wolken omgeven en was er echt helemaal niks van te zien... Dus weer eens een voorbeeld van hoe snel het weer hier kan omslaan, want echt binnen 5 minuten verdween hij uit het zicht!! Maar... we hebben wel foto's, hoeraaa!!!

Toen wilde ik (Han) per se naar de langste plaatsnaam ter wereld, en daarvoor hebben we zo'n 350 km omgereden :-)
De tocht was wel erg mooi en de plaatsnaam hebben we ook gevonden (in the middle of nowhere), dus dat was het ook wel waard!! We hadden een supergave camping :s
Wat een bende zeg, allemaal oude zooi, maar de wc's waren schoon en hij was goedkoop ($15), dus prima! Ff lekker gegeten in het "hotel" aan de overkant (Marcel, 2x ribeyesteak van 300 gr voor nog geen 18 euro totaal!!!) en de voeten lek laten steken door de muggen, duh...

Nu onderweg richting het zuiden van het Noordereiland, dus langzaam aan richting Zuidereiland, waar we al zoveel mooie verhalen over gehoord hebben, dus erg veel zin in!!! Net lekker zitten lunchen bij een Turk (lekker kebabje, zelfs hier!!!), en dadelijk weer de weg op!

Helaas kunnen we vanaf hier geen foto's uploaden, dus die volgen nog!!

Lieve Karst en Inge, we denken aan jullie in deze moeilijke tijd. Heel veel sterkte van ons, ook voor de rest van de familie!!

Joep, Nog bedankt voor je berichtje, erg leuk!! We hadden hem echter alleen via de mail binnen gekregen en blijkbaar was er iets mis gegaan met de vermelding ervan op de site, dus dat hebben we later zelf nog ff gedaan... Groetjes aan de rest van het team en natuurlijk ook aan jou!!

San, superleuk dat je reageert en ons volgt!! Hoe was jullie skivakantie??? Weet dat het alweer lang geleden is, maar toch... Zijn benieuwd naar foto van Tries in jurk!!

Sandy, tuurlijk gaat het super bij CW!!! Maar ik kijk er zeker ook alweer naar uit om weer lekker mee te spelen!!

Tinkies, houden jullie paps ook op de hoogte van onze verhalen nu moeders de hort op is?? We hadden al proberen te bellen, maar hij was niet thuis... Thanks!!

Jan en Ria, superleuk dat jullie reageren!! Wat erg van Abel zeg... Ik moest er afgelopen week nog aan denken... Heel veel sterkte ermee en we hopen dat hij gauw beter wordt!!

Han en Han, waarom heeft jullie site een vermelding nodig op de onze?? Niet genoeg fanmail?? ;-) We kijken zo nog wel ff, das dan weer een reactie extra, haha!! En we zijn blij dat wij nu jullie volgen ipv andersom, want dat betekent dat wij nog heel veel moois voor de boeg hebben!!! Maar jullie natuurlijk ook nog, have lotsa fun!!

Iedereen bedankt maar weer voor alle leuke en lieve reacties!! Keep up the good work!!

Veel liefs van ons!

• 11 Februari 2007 - 08:50

Debby:

Jeetje zeg, dit lijkt wel een droom! Wat een verhalen zeg, geweldig!! En wat apart van dat zwarte zand. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen tijdens jullie droomreis en zo te lezen hebben jullie het fantastisch, geniet maar lekker verder!

Veel liefs van ons allemaal

• 11 Februari 2007 - 12:35

Dennis Boekhorst:

Haaa mensen!

Veel succes richting het zuiden. Dan beginnen wij hier met Carnaval!!!!!

Groetjes Dennis

• 11 Februari 2007 - 17:22

Hans Koershuis:

Hee jullie beide, zo te lezen gaat het van een leie dakkie daar. Richting zuiden?? Daar ook carnaval dan??
    Leuk om het te volgen. Blijf dat met enige regelmaat doen en wens jullie veel lol en behouden thuiskomst.
    Groeten;
    Hans Koershuis (Die dus)
    Boing Boing

• 11 Februari 2007 - 20:40

Marcel:

Mooi, Mooi.

• 11 Februari 2007 - 20:44

Marcel:

Zwart zand is mooi, maar is er geen zwart geld!!!!

• 11 Februari 2007 - 21:39

Kevin:

klinkt goed alleen jammer dat je cv moet misssen

• 12 Februari 2007 - 07:36

Han En Han:

Het weer van ons is steeds optimaal, waar wij verdwijnen wordt het minder. Onze vermelding was om al vast aan te kondigen hoe mooi het Zuidereiland is. Het is adembenemend. Ruig en uitgestrekt. Bergen en dalen en schitterende vergezichten.

• 12 Februari 2007 - 09:37

Emiel, Tamara En Sen:

Hai verre búúrtjes, Han moest wel voorzichtig doen op de touwbrug van Senna. Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend, fijn.
    Lijkt ons supermooi land. Emiel wordt woensdag weer aan z'n rug geholpen, dus die gaat ff logeren in Rijnstate. Het glas is halfvol!
    Veel plezier jullie 2.
    Groetjesssssss...

• 12 Februari 2007 - 13:42

Roy En Kim:

Echt geweldig om die verhalen van jullie te lezen
    Hier gaat nog steeds erg goed.
    O, ja staat wel klein meiboompje in de tuin.....ze konden het toch niet laten.
    Eerste weekend carnaval hebben we weer overleefd, zij 1e geworden in kilder.
    Wel jammer dat jullie vlg week er niet zijn.....
    Maar drinken er 'n paar op jullie...

Groetjes Roy en Kim

• 12 Februari 2007 - 14:58

DE Chef:

en maar zuupen

• 12 Februari 2007 - 16:17

Mark, Karin En Sven:

Hey die Bas en Han,

Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin en beleven jullie vanalles.
    Geniet ervan en we blijven jullie volgen.

Groetjes

• 12 Februari 2007 - 16:22

Paul En Sandy:

Tja, misschien een rare vraag, maarre: hoe heet die plaats dan met die langste naam? Ga je naar de plaats met de langste naam, laat je het belangrijkste detail van het verhaal weg. Ons behalve jaloers ook nog nieuwsgierig maken, en bedankt! Nee, geniet maar lekker verder van jullie avontuur, het klinkt weer fantastisch. Echt superleuk om het zo te kunnen volgen!
    Veel liefs van ons!!!

• 12 Februari 2007 - 16:49

Inge:

Zelfde opmerking als Paul en Sandy: HOE HEET DIE PLAATS DAN??
    Verder nog bedankt voor de steun en ook "bedank fuur die bloeoemen..."

• 12 Februari 2007 - 21:00

Anomiem:

plaatsnaam: in the middle of nowhere allig

• 13 Februari 2007 - 15:26

Sjonnie:

ziet er allemaal echt gaaf uit en leuke verhalen ja alleen jammer dat jullie de carnaval moeten missen maar dit is nog veel mooier dan de carnaval en die komt volgend jaar wel weer. nog heeeeeeel veeeel plezier verder zie wel weer wat er allemaal gaat gebeeuren bij jullie groetjes sjonnie

• 14 Februari 2007 - 07:24

Anke:

Enjoy your valentinesday! (And keep reading the cards!)

Liefs, Anke

• 15 Februari 2007 - 08:57

Pa,ma,marike En Arno:

Dit verhaal klinkt weer super.Wat geweldig. Geniet er samen maar lekker van.Wij hier, in het doorgaans natte Nederland(nou schijnt hier warempel de zon), zijn hard aan het werk. Ja echt waar!!! De kamer is al bijna klaar, we kunnen al weer zitten.Jullie weten straks niet wat jullie zien. We schieten lekker op, maar dat komt ook omdat Marike helpt schilderen.We zouden het leuk vinden om ook een reactie van jullie op onze reacties te krijgen.;) Ingewikkeld he. Natuurlijk snappen we dat jullie niet op alles kunnen reageren.Bas/Hanneke geniet nog maar lekker van jullie geweldige Nieuw-Zeeland reis met al die leuke en mooie dingen en vergeet ons niet helemaal.Groetjes en een knuffel van ons.

• 10 April 2007 - 11:16

Gerard Boschker:

Hoi Hanneke en Bas,
    Eindelijk een berichtje van mijn vanuit de verre Achterhoek. Ik heb jullie fotos en belevenissen een beetje kunnen volgen en ik ben erg jaloers. Wat een bofkonten om deze avonturen mee te mogen maken. Ik zit hier maar op een duf kantoor DBC en EPD in te vullen(bijna was je het verleerd Hanneke)en jullie lekker rondtrekken. Het is jullie gegund hoor. Nog een paar weken en dan terug naar Nederland?
    Wel weer wennen denk ik. Nou moet ik stoppen een client zit alweer te wachten.
    Tot ziens en bedankt voor jullie kijk in de avonturen.
    Groetjes en nog veel plezier,
    Gerard