De Zuidereilandtour is begonnen! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu De Zuidereilandtour is begonnen! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

De Zuidereilandtour is begonnen!

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

17 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hi all!!

(als het goed is, zijn er ook bij ons vorige bericht nog foto's toegevoegd, dat gaan we nu zo ff proberen, dus denk eraan daar ook ff te kijken!)

Alweer heel wat kilometertjes verder (de teller staat inmiddels op 5000 km!!) en zelfs al de oversteek gehad naar het Zuidereiland...
Sinds ons laatste bericht hebben we op het Noordereiland nog een aantal dingen gedaan en gezien. Allereerst Otaki Forks, beter bekend als (deel van) The Shire (voor de LOTR-fans onder ons!). We hebben nu dan ook maar een boekje aangeschaft waarin de filmlocaties beschreven staan, ook wel weer erg leuk!!
Vervolgens doorgereden naar Wellington waar we op een geweldige "camping" hebben gestaan, duh... Het was meer een veredelde parkeerplaats achter een motel (we wilden al bijna teruggaan naar de receptie en zeggen dat we de parkeerplaats hadden gevonden maar de camping nog niet, duh), maar ideaal dicht bij het centrum met de bus die midden voor de "deur" stopt.
Na een mega kopstoot van Han (met als gevolg een deuk in de campert, haha), die overigens errug pijnlijk was en niet voor herhaling vatbaar zijn we met een half uur vertraging richting het centrum van Wellington gegaan. Errug leuk om hier lekker rond te lopen! Gezellige stad met leuke, gemoedelijke sfeer. Die avond meteen maar Molly Malones (de Ierse pub) ingedoken waar 's avonds live-muziek was. Dit bleek een Ierse sessie te zijn, dus mijn (Han's) handjes begonnen al te jeuken, maar had natuurlijk geen viool bij me... Toen Dave, een van de accordeonisten had gezien dat ik uitbundig mee had gezongen met "The Leaving of Liverpool", kwam hij ff een babbel maken, en regelde meteen een viool van een van de violisten daaro. Echt super dus!!! Paar dingen meegespeeld en -gezongen en aan de klets geraakt met ene James, ook een violist. Die regelde al meteen een bijeenkomst voor de volgende avond bij hem thuis om nog lekker wat muziek te maken met een aantal muzikanten! Van Dave hadden we een adresje van een muziekwinkel in Wellington, dus daar hebben we de volgende dag meteen maar een viooltje op de kop getikt voor weinig... Han helemaal happy dus!!
Overdag naar Te Papa museum geweest en met de Cable Car naar de Botanic Garden (hier onwijs lekker liggen luieren in de zon!!), erg leuk!!
's Avonds weer lekker muziek gemaakt, zelfs Iduna-muziekjes aangezien Bernard (die alle mogelijke instrumenten bespeelt en zelfs viool heeft leren spelen in vier maanden, ongelooflijk!!) ook allerlei folkmuziekjes kent, errug leuk dus!!
De volgende dag met de boot over naar het Zuidereiland, we waren errug benieuwd!!
We kwamen aan in The Marlborough Sounds, echt onwijs mooi! Hier hebben we dus ook al een halve dag gewandeld (deel van Queen Charlotte Track), onwijs mooi!! En meteen de Abel Tasman Coastal Track (5 dagen wandelen) geboekt voor volgende week. Dit moet echt een supermooie wandeling zijn, dus we zijn heel benieuwd!
Nu gaan we langzaam aan afzakken naar Christchurch om Han en Han nog even uit te zwaaien en onder weg nog even wat hot springs mee te pakken in Hamner Springs, altijd lekker!!

Carnavalisten, heel veel plezier de komende dagen, alaaf alaaf alaaf!!! Geniet ervan en zuip niet te veel (maar ook niet te weinig, haha)!! :-)

Familie Buiting, hier dan speciaal een berichtje voor jullie: veel plezier met het verbouwen van de keet, we zijn heel benieuwd!! Marike en Arno, alles goed met de biggies?? En pas op met jullie vingers bij het timmeren, haha!

Roy en Kim, fijn dat het zo goed gaat (tenminste, dat idee krijgen we en we hebben nog geen klachten van de buurt gehad, haha)! Geniet ervan!

Buurtjes, hou die twee rakkers op Horstlo 9 in de gaten he! En Emiel, heel veel sterkte met je rug!!! Hou ons aub op de hoogte!

Inge, Paul & Sandy, geduld is een schone zaak! :-) We hebben nog altijd een foto van de langste plaatsnaam ter wereld, en als we al eerder de kans hadden gehad, hadden we die allang erop gezet, maar helaas... Je denkt toch niet dat we die helemaal gaan uittypen he!!! :-)

Anke, take care and remember: life's like a box of chocolates; you never know what you're gonna get! Veel liefs van Bas & Han (the purple grass in your green pudding...)

Mensen, bis naechste mal!! ALAAF!!!
Veel liefs!

• 16 Februari 2007 - 22:31

Hans En Marie:

Op de achtergrond het lied Turning Away terwijl ik nog maar eens een poging waag enige letters richting van Diemenland te gooien. Geweldige verslagen komen onze richting uit met veel gevoel voor humor. In daylight where oblivious, in nighttime where? hoe zijn de nachten eigenlijk? Koud, rustig, kort? I wish I was back in Derry galmt daar waarschijnlijk door de pub tijdens ierse sessies. Viooltje op de kop getikt? mooi verhaal, en je zult zien dat je enige jaren later vanaf nu met weemoed de klanken zult laten galmen in één of ander kroeg hier in de lowlands en terug zult denken aan hetgeen jullie daar meemaken. Wat ons betreft, leven lacht ons toe, werk gaat perfect, maatje gevonden met mooie stem en speelt 12 snaren tegelijk op gitaar. Wordt iets moois denk ik.
    Hoop dat dit aankomt want vorige reacties verdwenen als sneeuw voor de zon. Groeten aan jullie beide van Hans en Marie.

• 16 Februari 2007 - 22:40

Hans:

Hee Han & Bas,
    Weet niet wat er verkeerd gaat maar waag er nog een keer een aantal letters aan. Prachtig zoals jullie de belevenissen opsommen en ons ervan mee laten genieten. Van diemenland wordt dus overspoelt met Hollandse nieuwe. De geschiedenis herhaalt zich dus weer. Wat mezelf aangaat??..,, heb een maatje gevonden met goeie stem en gitaarspelend. Voor m,n gevoel kan hier iets moois ontstaan. WErk is perfect, huis is thuis, Marie nog altijd ff lief, en leven lacht me toe.
    Eens kijken of deze reactie wel aankomt want de eerste twee zie ik nergens terug.

Groeten, Hans

• 16 Februari 2007 - 22:43

Bas & Han:

Hee Hans,
    Wij weten ook niet wat er mis gaat... We hebben 1 berichtje van je terug gezet hier boven, aangezien we de reacties ook/wel via de mail binnen krijgen... Een andere reactie van je staat bij ons vorige bericht...
    Maar in ieder geval leuk dat je reageert!!
    Groetjes voor jou en Marie en keep in touch!
    Bas & Han

• 16 Februari 2007 - 22:44

mooi, mooi!

• 17 Februari 2007 - 08:54

Marike:

Wat is het toch een prachtig land.Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Met ons gaat alles goed en met de kleine biggetjes gaat het ook prima. Heel veel sterkte met de 5daagse!Veel liefs van mij&Arno en een knuffel van Rebbel en Tommie

• 17 Februari 2007 - 10:45

Tinkies:

Het is hier vandaag ook lekker 18 graden, hoor. Echt heerlijk na al die regen...

Maar zulke mooie uitzichten moeten we natuurlijk missen, geniet ervan.

• 17 Februari 2007 - 17:00

Dennis Boekhorst:

MOOI MOOI!

Toch muziekwinkels daar.... wist het wel haha. Ik hou jullie nog steeds uit de gaten....

• 17 Februari 2007 - 18:15

Kevin :

ziet er goed uit

• 17 Februari 2007 - 18:21

Pa En Ma Buiting:

Wat ontzettend leuk om door middel van de muziek mensen te ontmoeten en samen muziek te maken.Het kan haast niet mooier.De foto's zijn zo mooi dat je zin krijgt om ook te gaan.Leuk dat jullie even gereageerd hebben.Houden zo. Lieverds geniet maar fijn en doe Han de groeten als jullie ze zien en wens haar en de andere Han een goede terugreis.

• 18 Februari 2007 - 08:15

Debby:

Wauwwww, wat een uitzichten zeg!! Fijn dat jullie je zo vermaken, geniet lekker verder...

Veel liefs van ons

• 18 Februari 2007 - 09:33

Marcel :

Gisterenavond tijdens de dolle Carnavalsnacht even gesproken met kale Bas, leipe Ronnie, bijzondere Karst, grote Iwan, charmante Inge en dat andere gajes uit het Gildegebouw en we zijn tot de volgende conclusie gekomen.... De Carnaval zonder Bas en Hanneke gaat hier in Beek gewoon door!!! Natuurlijk zijn die twee reuze gezellig als ze erbij zijn, maar we hebben het zonder hen ook gered. Voor de verdere details verwijs ik jullie naar onderstaande berichten. De heren hebben mij belooft dat iets meer flauwekul op deze weblog nodig is. errug, errug, errug flauw natuurlijk.

Groet,
    Marcel (BPC)

• 18 Februari 2007 - 12:31

Ronnie:

Bijdeze, mooi, mooi.

wat houd ik het netjes weer!?

• 18 Februari 2007 - 13:38

Klaas En Marjan.:

Wat heerlijk zoals jullie ook genieten van dit super-land!Als je in Christchurch bent is een bezoekje bij Judy en Bill Wilson de moeite waard!
    Vanuit Christchurch naar het noorden over de SH 1 richting Kaiapoi- Waikuku en dan Woodend, ongeveer 15 km. aan de SH 1 no 1400
    (vlak bij de benzinepomp) even de groeten van ons doen! Zul je geen spijt van hebben!
    Groetjes!!!!

• 18 Februari 2007 - 20:53

Marcel:

Lijkt wel of alle bezoekers van deze weblog zijn al eens in Nieuw-Zeeland geweest. Behalve natuurlijk die boertjes uit Beek. Dacht toch echt dat ze bij Bergen op Zoom de boot hadden genomen richting Zeeland, daarna via de verschillende campings van Renesse, Domburg en Kappelle richting de vogeltjes markt van Antwerpen. Errug mooie reis.....

• 19 Februari 2007 - 11:29

Hans:

Ach,.. ik druk wel vaker op knoppen waarvan ik de oorsprong en reactie niet ken. Je wilt niet weten wat er dan allemaal opstart, of juist mis gaat. Enige is dat ik blijf drukken en vanzelf ergens een resultaat krijg. Zo te zien is dat ook nu weer gelukt toch??
    We keep in touch, that's 4 shure.

• 20 Februari 2007 - 10:49

Jan:

mooi mooi

• 21 Februari 2007 - 08:26

Sandy:

Superleuk, die ontmoeting met die Ierse muziek. Zo zie je, datgene wat je hart raakt, blijft altijd bij je. Neem je de viool mee naar huis, Hanneke? Verder ziet het er ook weer fantastisch uit allemaal. Trouwens, bij het zien van de foto van de langste plaatsnaam, is het jullie meteen vergeven dat jullie hem niet hadden genoemd. We snappen het! Droom maar weer lekker verder en besef af en toe maar even dat dromen in dit geval geen bedrog zijn. Veel liefs van ons allemaal!

• 21 Februari 2007 - 12:01

H&M:

Klinkt allemaal super! Ook erg leuk om jullie zo te volgen....

Heel veel groetjes van GGNetteketetjes Annemarie en Hilka

• 22 Februari 2007 - 13:34

Linda Menting:

Leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen. Lijkt wel of jullie in een droom zitten zo mooi is het daar aan de andere kant van de wereld. Veel plezier nog en geniet er nog maar lekker van.Groetjes

• 22 Februari 2007 - 18:43

DE Chef:

Kun je in nieuw zeeland ook skien (apres skien voor jou bas)

• 22 Februari 2007 - 20:15

Manus :

skieen nie mooi mooi

• 23 Februari 2007 - 13:42

Inge:

Carnaval was inderdaad weer superrrr! Jammer dat de muziek in de Gildetent kl*te was op zaterdagavond, maar het was daarom niet minder gezellig. Zondag heb ik even gemist (hoe zou dat toch komen???) maar de maandag alles weer goed gemaakt door op maandagmiddag even flink na te praten bij de Gildetent, gevolgd door schnitzel in de welbekende keuken van de bok (smaakpolitieroof??). Eigenlijk wilde ik toen wel naar mijn bed, maar we kwamen veel te veel leuke mensen tegen en een bus van de OAD (???) waardoor we opeens weer bij het Heuveltje in de tent zaten tot heeeeeeeel laat geloof ik... Dweildinsdag was ook een enorme topper. Klein minpuntje was het ontbreken van de ski met de 11 gaten (daar ben ik toch wel aan gehecht geraakt toen). Heb nu bijna alles weer opgeruimd (er liggen nog wat vage gekregen souvenirs hier in de tuin, maar kleinigheidjes hou je toch...) enne... VOLGEND JAAR DOEN JULLIE WEER MEE, OK?!?

• 23 Februari 2007 - 14:55

Kevin:

mooi mooi

• 23 Februari 2007 - 21:04

Marcel:

mooi dat het allemaal kan....