Terug in Nelson... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Terug in Nelson... - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Terug in Nelson...

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

24 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Nelson

Nee, we zijn niet een week lang blijven hangen in Nelson... We hebben alweer een hele tour over het Zuidereiland gemaakt, errug leuk!!

Vorige week zaterdag zijn we vanuit Nelson naar Hanmer Springs gereden, via de Lewis Pass. Van deze bergpas hadden we ons veel voorgesteld, maar we hebben al meer spannende wegen meegemaakt (je gaat er natuurlijk ook wel aan wennen, haha). Het uitzicht was echter wel super, maar dat is ook al geen nieuws meer...

We hadden supermooi weer!! In Hanmer Springs een camping opgezocht en daar in contact gekomen met onwijs leuke mensen uit Christchurch (wat een beetje gefiedel al niet kan doen...), Ian & Wendy!! Na ons avondeten kwam Wendy met een heerlijk toetje aan: vanilleijs met verse aardbeitjes uit hun eigen tuin, frambozen die ze die dag in de bergen hadden geplukt en bosbessen, echt jummie!!! Aangezien het helemaal helder was, heeft Ian ons even gewezen waar we de Southern Cross (die ook op de NZ-vlag staat, sterren dus in dit geval) en de Pot aangewezen... De SC is in Nld helaas niet te zien, de Pot gaan we nog wel eens naar op zoek, ik (Han) vond het namelijk een nogal dubieuze pot (kookpot dus...)...

De dag erna naar Hanmer Springs Thermal Resort & Spa geweest, echt supermooi!! We hadden niet echt warm water nodig, aangezien het bloedmooi weer was, strakblauwe lucht en heerlijk warm, maar we moesten dit toch even uitproberen en hiervan genieten!!
Aangezien het met Ian & Wendy zo leuk was, zijn we maar een nachtje extra gebleven en hebben heerlijk de hele avond zitten ouwehoeren met hen, onder het genot van een paar flessen wijn, viool- en lepelspel (gevolgd door applaus van alle campinggasten!!), en avondeten waar Wendy weer mee aan kwam zetten! We werden bij hen thuis uitgenodigd als we in Christchurch zouden zijn, en mochten daar dus ook zeker geen geld uitgeven voor een camping!

De volgende dag doorgereden naar Akaroa, dat ligt op Banks Peninsula, vlak onder Christchurch. Hier zouden Han & Han een dag later hun laatste dagje doorbrengen, dus dat leek ons wel gezellig!
Dinsdagmorgen zijn we eerst maar eens gaan zwemmen met dolfijnen (hier helaas geen foto's van voor op de site, teveel Mb's...). Dit was echt zo gaaf!!! Dit waren de Hectordolfijnen, een van de kleinste en meest zeldzame dolfijnsoorten ter wereld. Helaas werd ik (Han weer...) "een beetje" misselijk in het water en later terug op de boot, dus ik was blij toen we weer aan land waren voor een warme douche!! De Pacific is best wel koud, zelfs met een wetsuit aan...
's Middags liggen luieren aan het strand en na sms-overleg met Han & Han een zeehonden-tour geboekt voor de volgende morgen.
's Avonds hebben we heerlijk gegeten met Han & Han aan de waterkant, echt supergezellig!! Han & Han verbleven trouwens in een onwijs mooi Bed&Breakfast!! Mogelijk dat ze daar t.z.t. nog een kok nodig hebben... :-)

De zeehondentour de volgende ochtend was ook geweldig!! Met een 4WD-bussie door de landerijen van Paul, de boer die de tour gaf, richting een klif waar de zeehonden verbleven. Echt zoveel zeehondjes en zo ontzettend lief! Heel veel jonge pups (Roy, je hebt echt een leuke familie!!) die leuk in en rond het water aan het dartelen waren!

Na nog een wandeling door Akaroa met Han & Han en een drankje samen op het terras hebben we afscheid van hen genomen, de tank volgegooid en verder gereden naar Christchurch. We hebben Wendy gesmst of we daar mochten overnachten (natuurlijk geen probleem!!). Aangezien we tijd over hadden zijn we alsnog (wat niet echt de planning was) naar het vliegveld gereden om zeker te weten dat Han & Han echt weg zouden zijn :-)
Dus hier nog weer gezellig wat gedronken en uiteindelijk toch echt definitief afscheid genomen... Het was echt superleuk om samen zo wat tijd door te brengen aan de andere kant van de wereld!!

Onderweg "onderschept" door Wendy en achter haar aan naar haar huis gereden. Aardbeien geplukt, ff snel gegeten en met haar mee geweest naar haar koorrepetitie. Wat een dijk van een stem heeft ze zeg!!!

's Avonds weer ijs met aardbeien en toen lekker in ons schone bedje gedoken, wat een luxe!!

De volgende ochtend met Ian doorgebracht. Foto's gebrand en mijn (Han's) iPod gefixt, aangezien die errug vreemd deed... We moesten de pruimenboom half leeg plukken en een hele zak vol pruimen meenemen, aardbeien, perzikken, etcetcetc... Aan het eind van onze rit gaan we deze lieve mensen zeker weer opzoeken!!

Net boven Christchurch ligt het plaatsje Woodend waar Bill & Judy wonen. Ook zulke lieve mensen!! Klaas en Marjan, we hebben ze de groetjes gedaan en uiteraard alle liefs terug voor jullie van hen!! Hier was het ook weer ontzettend gezellig!! Mensen zijn zo gastvrij hier!! We kwamen onaangekondigd en moesten blijven overnachten, mee-eten en -drinken! Hier hebben we onze campert op orde gebracht, was ook hard nodig!! En van zowel Bill als Judy een tour door de omgeving gehad, echt ontzettend leuk!!
Helaas konden we niet nog een dag langer blijven, want morgen (zondag) gaan we aan onze vijfdaagse wandeltocht beginnen in het Abel Tasman National Park, dus we moesten verder... Gister trouwens de hele dag regen, duh, maar nu is het weer schitterend mooi weer!!

Dadelijk boodschapjes doen en doorrijden naar Manahau, vanwaar we morgen gaan beginnen, erg spannend en erg veel zin in!!

Zo nog ff kijken of we nog fotootjes voor jullie hebben...

Han & Han, zijn jullie weer veilig thuis??

Sandy, als de luchtvaartmaatschappijen wat extra bagage toelaten, gaat de viool zeker mee naar huis!! Altijd leuk, een tweede erbij!!

Hil & Marie, leuk van jullie te horen!! Is het nog altijd even gezellig bij GGNet??

Tries, krijg ik nog een foto doorgemaild??? Ben zo benieuwd!! :-)

Veel liefs voor allemaal en tot de volgende keer!!

• 24 Februari 2007 - 00:05

Marcel:

Mooi! Mooi de eerste bij dit nieuwe verhaal

Groet,
    Marcel

• 24 Februari 2007 - 08:04

Een Van De Hannen:

Wat een syupermooie foto's!! Het was trouwens een geweldige excursie naar de familie van Roy. Wat een verrassing dat jullie er nog even waren in Christchurch. Hier terug in Nederland is het weer wennen. Wel fijn om iedereen weer te zien. Alleen moest de lucht hier net zo helder en blauw zijn als aan de andere kant van de wereld. Veel plezier op jullie wandeltocht en denk aan de sandflies!!

• 24 Februari 2007 - 09:05

Pa En Ma B.:

Geweldig, wat een belevenissen, foto's en mooi weer. Wij maar klussen hier. Maar ja ieder krijgt wat hij/zij verdient. Geniet er allebei nog maar lekker van.Bas, Pa wil graag weten wat er met dat hout in jouw auto moet gebeure ? Laat je dat even weten.Groetjes en een knuffel

• 24 Februari 2007 - 09:33

Thea:

Leuk om jullie op de foto te zien stralen! Het straalt ook van jullie verhalen af dat jullie het erg naar je zin hebben. Mooi om zien! Veel liefs uit Megchelen!

• 24 Februari 2007 - 10:43

errug mooi

• 24 Februari 2007 - 17:30

Bas:

Errug mooi mooi ja.. jullie hebben de carnaval dus helemaal niet gemist!? Frambozen en aardbeien hebben we nu hier ook al met dit weer, en maar goed dat ze jullie eerst de pot hebben gewezen voordat jullie die hele zak met pruimen opeten. Veel plezier nog... groeten Bas

• 24 Februari 2007 - 20:04

Tamara:

Hai,
    jullie zijn al lekker bruin geworden. Hevig landschap daar. In het echt zal het inderdaad super zijn. Operatie van Emiel geslaagd, maar heeft bacterie opgelopen en ligt nu min. 2 weken in Rijnstate. Antibiotica slaat goed aan. Hacuna Matata.
    Verder alles ok. Enne... nette mensen hoor van hiernaast.
    Toedels Tamara.

• 24 Februari 2007 - 23:28

Ronnie:

Mooi, mooi, !

Wat zien jullie er al bruingebrand uit op die foto! Ik hoop wel dat ze jullie hier toelaten in Nederland over 2 maanden...

Groetjessss

• 25 Februari 2007 - 11:50

Inge:

Wel southern cross (zuiderkuis) maar geen poolster en ook geen grote beer ;-) je kunt niet ALLES hebben :P (maar wel bijna *zucht*

• 25 Februari 2007 - 16:59

Wrri:

mooi mooi dan ben ik de 2de

• 25 Februari 2007 - 17:01

Rakker:

he broers

• 26 Februari 2007 - 07:04

Arno&Marike:

Wat een supermooi land. Jullie zien er echt super uit,lekker bruin en zo relaxt. Nog super veel plezier en suc6 met de wandeltocht. Veel liefs en knuffels van ons

• 26 Februari 2007 - 11:42

De Andere Han:

Terwijl ik dit bericht plaats zijn jullie in het Abel Tasman park. Mooi is het daar he? Wij zijn weer goed thuisgekomen en ik kan nu alleen nog maar via jullie belevenissen genieten van Nieuw Zeeland. Ik mis het land nu al. Ik kan jullie vertellen dat zelfs na een kort verblijf in NZ het ge-emmer met de richtingaanwijzer en de ruitenwisser weer van voor af aan begint. Jullie zijn dus gewaarschuwd!

• 26 Februari 2007 - 23:08

Mister 80 S:

Have fun and enjoy Your stay

• 27 Februari 2007 - 00:00

De Chef :

Marcel B fijne skivakantie (als je nog gaat)

• 27 Februari 2007 - 05:19

Rob:

Heey reizigers,
    Hoe komen jullie dan aan die foto van Roy ? Er staat dan wel onder "familie van" maar volgens mij kan deze zo op zijn paspoort. Ha ha. Maar euh... Hebben jullie écht de carnaval niet gemist? Ook niet een klein beetje? Of hebben ze daar ook een soort carnaval? Nou, veel plezier nog zou ik zo zeggen. Mzzl....

• 27 Februari 2007 - 18:22

Aloys:

Hé globetrotters, ik lees dar jullie vreselijk genieten van al het moois wat jullie te zien krijgen. Intussen al weer bijna twee maanden weg, weg van de alledaagsheid van dit kikkerlandje, maar ja er moeten toch ook mensen blijven die het hier draaiende houden en mijn beurt komt nog wel.
    Heel veel plezier nog voor de komende weken en ik blijf het stiekum volgen
    liefs
    Aloys

• 27 Februari 2007 - 19:05

Manus:

mooi mooi mooi.

• 27 Februari 2007 - 22:15

Chef:

is dat wel familie van roy?

het beesje heeft zoveel haar

• 28 Februari 2007 - 16:28

Inge:

Zeg, ik hoor steeds meer geruchten dat jullie daar een huisje aan het kopen zijn en overwegen daar te blijven...

• 28 Februari 2007 - 16:29

Roy En Kim:

Hallo allemaal ik ben ook erg trots op mijn familie, jammer dat ik er zelf nog niet geweest ben. Zou ze ook wel graag op willen zoeken. De foto's zijn erg mooi en als ik dit allemaal lees is het ook helemaal geweldig. Was even snel bij Han en die raakt ook maar niet uitgesproken hoe mooi het wel niet is.
    Jullie hebben wel wat gemist met de carnaval, haal dit maar in volgend jaar. Even voor de duidelijkheid het zijn geen pasfoto's van mij "dankje wel chef"!!
    Geniet nog van jullie tijd daar!!!
    Groeten Kim en Roy

• 28 Februari 2007 - 20:36

Janneke:

He Han & Bas,
    ik heb mezelf net even geupdate met de laatste verhalen van jullie, wat een gave foto's!!! Het ultieme gevoel van vrijheid straalt er gewoon vanaf! Ik heb onmiddellijk LOTR weer uit de kast getrokken... Hier in nijmegen gaat alles z'n gangetje (oh, wat klinkt dat saai!) Ik ben trouwens voor de 10 km hardlopen aan het trainen Han, goed he, is misschien ook iets voor jou? Even Mt Doom op en neer ofzo ;) Enjoy!

• 28 Februari 2007 - 22:25

Bas:

Zeg Inge wat voor geruchten zijn dat dan? Ik heb hier (in Belgie) nog niks gehoord maar het lijkt me wel een geweldig idee, als je daar iemand kent kom je er misschien ook nog wel eens..?! of zouden die aboriginals cq negers ons niet meer willen kennen dan....

• 28 Februari 2007 - 23:56

Marcel:

Denken jullie nu werkelijk dat ze daar blijven!!!
    Het bruisende partycentrum in Beek is toch de ultieme plek om te zijn......

Wij gaan een weekend skien in Montafon. Om in termen van deze weblog te blijven, "met de auto over de Duitse autobahn, rasthaus aandoen om te picknicken, tolweg over, grens passeren, Zimmer frei zoeken, skipas halen, beetje zuipen, pizza eten, Duitsers voor de gek houden, vrijgezellen nederlandse dames helpen, enz, enz,

Niets bijzonders dus en vlak naast de deur..

Groet,
    Marcel

• 01 Maart 2007 - 06:04

Rob:

Wat is er nu weer mis met RAURISCH ??? Waarom gaat de reis daar niet naar toe Marcel? En waarom alleen de vrijgezelle nederlandse dames helpen ??? Hoe noemen ze dat ook al weer discripatie ? ;-) En een weekend van donderdag tot dinsdag kennen we bij de BAT ook niet maar één ding moet ik toegeven The place to be (and to stay) is wel het bruisende party centrum. Dus Bas en Han, kom maar gewoon terug. En als je dan toch die Duitsers voor de gek wilt houden, dan is het altijd lachen om bv een boekenkast voor de deur van hun appartement te zetten. Ken mensen waar bij ze dit ook gedaan hebben. Zij konden dit errug waarderen. Hi Hi.

Enjoy your stay !!!

• 01 Maart 2007 - 12:02

Tinkies:

Ja Bas, hoe zit dat met dat hout in je auto???

Wat een foto's zeg... Geniet er maar van, want ik heb met het Bed & Breakfast gesproken en ze zien ervan af, ze hebben inmiddels al een andere kok aangetrokken.

Toedeledokie.

• 01 Maart 2007 - 22:21

marcel en judith weg
    mooi mooi

• 01 Maart 2007 - 22:22

Kevin:

oja chris ook maja nu is sjon er wel dus

• 05 Maart 2007 - 13:45

Joep:

"Helaas werd ik (Han weer...) "een beetje" misselijk in het water"
    Héééééé Hanneke: ben je nou zwanger of hoe zit het??? Van gewoon in het water liggen en naar Nelsondolfijntjes kijken wordt je in het algemeen niet misselijk, hoor. Haha