Moeie voetjes, maar zeer voldaan!!! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu Moeie voetjes, maar zeer voldaan!!! - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Bas en Hanneke - WaarBenJij.nu

Moeie voetjes, maar zeer voldaan!!!

Door: Bas & Han

Blijf op de hoogte en volg Bas en Hanneke

03 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Westport

Pfff, wat een dagen zeg... De Nijmeegse vierdaagse is er vast niks bij, al is die 4 a 5 keer zo lang, maar die loop je vast niet met zo'n 20 kg op je rug...

Nee, de Abel Tasman Coast Track was echt geweldig, prachtig, schitterend, wel vermoeiend (vooral heuvel op...), maar echt ausgezeichnet!!!

Onze backpacks waren uiteraard veel te zwaar! Voor vijf dagen eten meenemen is best lastig in te schatten en natuurlijk hadden we te veel, duh... En te veel zwaar voedsel (blikjes enzo), waardoor we vooral de eerste dagen met een onwijs zware rugzak liepen, maar dat mocht de pret niet drukken, althans, meestal niet, haha!

Het was een wandeling van zo'n 55 km, langs prachtige baaitjes met goudgele stranden en superblauw water (zoals je alleen op postcards ziet!) en door prachtige bossen, met uitzicht over diezelfde baaitjes, afgewisseld met prachtige watervalletjes, rotsformaties, vreemde vogels (nee, niet wij zelf...), leuke en minder leuke mensen, en mooie hutten om in te overnachten!
Hoogtepunt was de douche in de bush, onder een palmboom! Jaja, Han & Han, wij hadden ze ook, zelfs zonder douchegordijntje :-)
Dieptepunt waren de sandflies, aaarrrggghhh!!! Wat een killers zeg... Muggen zijn ook vervelend, maar die kondigen zich tenminste nog aan met hun gezoem. Sandflies vallen je met een heel leger tegelijk aan zonder aankondiging en zonder repellent (anti-muggenspul) word je echt lekgestoken. Wat overigens nog niet het ergste is... De jeuk daarna is echt niet te harden... We hebben het dus echt zwaar hier, haha!!

Hopelijk kunnen we zo wat foto's toevoegen van deze geweldige wandeling, want dat mogen jullie natuurlijk niet missen!!

Aan het einde van de wandeling zijn we met een watertaxi teruggebracht naar het beginpunt, waar ook onze campert geparkeerd stond. Dit was meer een speedboat dan een taxi (soort van Miami Vice volgens Bas, ohne Drogen dan...)! Maar wel gaaf en dit keer werd ik (Han) gelukkig niet misselijk!

We hebben ons donderdagavond dan ook maar getrakteerd op een half uurtje in de spa pool (39 gr C) en een etentje buiten de deur (nou ja, zo ongeveer alles wat we doen is buiten de deur van de campert!), met een wijntje en een biertje erbij, dus dat was wel ff lekker!

Vrijdagmorgen naar Pupu Springs geweest, de meest heldere waterbron ter wereld, errug mooi!! Daarna doorgereden naar Westport, aan de westkust. Vandaag gaan we wat dingen hier in de buurt bekijken en morgen naar Punakaiki (Pancake Rocks). Vervolgens door naar Greymouth vanwaar we maandag met de Trans Alpine Railway naar Christchurch gaan (en de volgende dag met de bus weer terug). Dit schijnt een hele mooie rit te zijn, dus we zijn heel benieuwd!

De tijd vliegt veel te snel voorbij, maar ja, time flies when you're having fun!! :-)

Emiel en Tamara (en Senna en Binkie), heel veel sterkte met alles!! We denken aan jullie!! Liefs van ons!

Carnavalisten, we hebben de carnaval echt niet gemist... Echt geen tijd voor hier en NZ makes up for almost anything!!

Lieve Opa A, wat ontzettend leuk dat je reageert!!! Wij genieten inderdaad onwijs hier!! En jouw tijd komt minstens 5 keer per jaar, dus jij hebt helemaal niets te klagen!! Veel liefs!! PS, Hou je Hil een beetje in toom daar?? :-)

Van wie komen die geruchten dan dat we hier een huisje gaan kopen?? Daar klopt helemaal niks van... Als het al zo zou zijn, dan zou het geen huisJE zijn, maar een grote VILLA, duhuh!! ;-)

Familie Beekman (en Nas???), heel veel skiplezier en doe eens een keertje voorzichtig deze keer!!

Marcel, als jij het bruisende partycentrum in Beek de ultieme plek vindt, dan heb je nog weinig van de wereld gezien...

Rob, boekenkasten voor deuren zetten, weten wij niks van... En wat is discripatie???

Tinkies, bedankt voor de info over de B&B! Wat fijn dat jullie alle research voor ons doen! Mafkees :-) ... Zijn de beelden er al??? Dikke knuf voor de Tinkies!!!

Pa en Ma Buiting, het hout mag in de auto blijven liggen, hoeft niks mee te gebeuren! Succes nog met het klussen, we zijn heel benieuwd naar het resultaat, het wordt vast prachtig!! Veel liefs!

Arno & Marike, Wij zijn zeker relaxed, maar nog lang niet bruin genoeg... Daar werken we nog hard aan de komende maanden!! Liefs!

Sandra (v/d Steen), we hebben nog geen nijlpaarden gevonden, alleen kiwi's... We zoeken verder!!

Jan, niet te hard trainen, want dan hou ik je nooit meer bij!!! Maar wel errug goed van je!!

Han & Han, inmiddels alweer een beetje gewend daar?? Sterkte en Han, alvast gefeli met je verjaardag!!

Iedereen veel liefs van ons en tot de volgende keer!!!

• 02 Maart 2007 - 23:52

Pa En Ma Buiting.:

Volgens mij ijn wij nou een keertje de eerste die reageert.Hanneke, pa en ma zijn net naar huis na een ezellig avondje.Wat een geweldige foto's had ma bij zich. Ook vertelde ze hele verhalen over de vakantie en ook dat jullie nog veel meer foto's hebben. Goed hoor, dat gesjouw met 20 kilo eten op je rug.We doen het jullie niet na. Bas, de foto is hardstikke leuk, maar waar diende dat nieuwe hoofd-dekseltje voor? We zijn heel nieuwsgierig.Groetjes en veel liefs van ons. P.S. Het hout laten we wel in de auto liggen of.... we stoken het op in onze kachel !!!!

• 03 Maart 2007 - 00:33

Dennis Boekhorst:

Hoi Han en Bas!!

Geweldig zo`n wandeltoer niet? Vind fijn dat jullie het nog steeds fijn hebben daar aan de andere kant van onze aardbol. Ben ff aan het kijken hoe ik de mailinglist kan aanpassen voor jullie berichtjes. Ik ga verhuizen! Kan internet niet mee nemen duzzz vervelend.... maar de eerste maand gaat het nog wel!

Best regards,
    Dennis Boekhorst

• 03 Maart 2007 - 09:12

Han:

Wat een geweldig land is het toch. Alle herinneringen komen weer boven bij jullie verhalen en foto's. Ik kan maar niet genoeg krijgen van de foto's (ook die van ons). Maar waar is de ondergaane zon eigenlijk? De jetlag viel niet mee deze keer, maar het was wel de moeite waard!! Wat een leuke dingen hebben jullie nog in het vooruitzicht. Geniet er maar van, het is veel te gauw voorbij. Heel veel liefs en groetjes van ons.

• 03 Maart 2007 - 09:26

Klaas En Marjan.:

Geweldig dat jullie die tocht hebben gedaan en die 20 kg. op je rug is zwaaeder dan je denkt en de grootste ellende is dat je zwaartepunt totaal anders is, vooral met klauteren en dat moesten jullie vast wel eens! Denk inderdaad aan de repellent want de sandflies zijn een verschrikking. Heel veel plezier in de trein en bus.Gletsjer wandelen (Fox of Franz Jozef Glacier) lijkt me ook wel wat voor jullie!Geniet ervan!!
    Groetjes!

• 03 Maart 2007 - 09:26

Marike En Arno:

He bas en han, wat een super prestatie zeg, 5 dagen met zoveel bepakking. bas ik vind die nieuwerwetse slaapmuts van je eruggg schattig. Hoe gaat t met je zonnebril? Heel veel vakantiepret nog en veel liefs.

• 03 Maart 2007 - 20:14

Debby:

Ohhh, wat een prachtige foto's weer zeg!! Lief hoor Bas, wat een schatje is hij toch he! Het doet me gelijk weer denken aan de opnamen in Robert's winkel, hihi....
    Das niet niks zo'n tocht, pffff. Wel vervelend dat er niks tegen die sandflies te doen is, ik vind muggen al erg!
    Ja ja, een villa, doe maar duur! Maaruhh, zijn het geruchten, offuuhh...
    Maar geniet lekker verder hoor!

Veel liefs van ons

• 04 Maart 2007 - 14:20

Kevin :

mooi mooi

• 04 Maart 2007 - 19:08

Tinkies:

Vanaf nu zijn we dus echt jaloers!!!! Nu pas, ja nu pas... Geweldige foto's en inderdaad Bas, wat ben je toch een schatje. Wanneer komen jullie nou eens terug. Het begint nu wel lang te duren. Ik heb trouwens met het nationale arbeidsbureau van Nieuw Zeeland gebeld en wat bleek... er worden nergens koks gevraagd. Maar waar kun je ook beter werken dan bij De Déél in Loerbeek?

De beelden zijn er hoor en ze zijn heel mooi, alleen een beetje zwaar...
    Met de Tinkies gaat alles goed, ze zijn zoooooo verwend.

Veel liefs van het zooitje uit Bronkhorst (the place to be)

• 05 Maart 2007 - 06:45

Manon En Niels:

Hey Bas en Han,

Heel gek,maar de foto's komen ons erg bekend voor;-)!!! Wij zijn inmiddels bijna aan het einde van onze nieuw-zeelandtrip en hebben net onze 1e dag carmarket achter de rug in cristchurch. We kunnen jullie beloven dat er nog heeeeel veel moois te zien is op het zuidereiland!!!! Veel plezier dus nog.

Groetjes Manon en Niels

• 05 Maart 2007 - 08:26

Sandra:

Villa..??? Das mooi en handig.... hahaha

• 05 Maart 2007 - 11:02

De Jarige Han:

Hier gaat het leven weer zijn gewone gang, maar ik mis NZ wel hoor! Het is nu nog leuker om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Wat een ongedierte he, die sandflies! Kunnen jullie niet een palmboom opsturen naar Eindhoven? Ik wil thuis ook zo'n douche!

• 05 Maart 2007 - 13:52

Klaas-Jan Huntelaar:

Hebben ze daar ook een voetbalcompetitie?
    Het lijkt me wel leuk om er eens rond te trekken zoals jullie doen.

• 06 Maart 2007 - 00:15

Rob:

"Discripatie" vrij vertaald betekent dat discriminatie (turkse collega noemde dat zo vandaar). Maar euh... Ik wil niet onbeschoft doen en intieme en ongepaste vragen stellen maar als je dan met z'n 2en op zo'n mooi verlaten strand zit/ligt (want volgens mij heb ik nog geen één foto gezien mét mensen op het strand en al helemaal niet met een strandtent "Broodje van Kootje" of "frietje van Pietje) dan is er dus NIETS mogelijk omdat je anders doodgestoken wordt door die f*cking sandflies? Nou weet ik weer waarom ik altijd naar Spanje ga ;-) ha ha. Maar eerlijk is eerlijk, het strand ziet er prachtig uit. Blijft jammer dat je er niet op kunt liggen maar jah, er moet toch iets aan mankeren, toch? En zwemmen in die superblauwe zee kan dat wel zonder gevaar voor eigen leven? Haaien en zo....

Nou héél veel plezier nog en vergeet niet te genieten want zoals jullie zelf al schreven "Time (sand)flies when you have fun" ;-))

Mzzl...Rob.

• 06 Maart 2007 - 13:32

Marcel:

Ik denk dat Bas naast zijn kwaliteiten als kok nu ook inzetbaar is als gids in de Montferlandse bossen. Over wandelen hoeven we hem niets meer wijs te maken zo te horen!

Dat het bruisende partycentrum in Beek de ultieme plek is, blijkt wel uit het feit dat de uitbater zijn diensttijd (Koninklijke Marine) in meer dat 40 buitenlandse havens (met baaien) is geweest en nergens is blijven hakken,zitten,liggen of niet terug is gekomen......

Viel spass en Gruss God
    Matroos 1e klas Marcel B.

• 06 Maart 2007 - 18:37

Ria En Jan :

Het gaat jullie wel goed af deze dagen mooie tochten en wandelingen we zouden zo mee doen maar we moeten gewoon werken.
    Ook voor ons komt nog wel een periode om zo iets te ondernemen het lijkt Jan wel wat verder gaat alles goed hier. Hanneke helaas geen roddels binnen GGNet.
    Met Abel gaat het iets beter sinds 13 weken voor het eerst in bad geweest. We wensen jullie nog heel veel plezier en groetjes hier uit Doetinchem.

Liefs Ria en Jan.

• 06 Maart 2007 - 23:11

Joep:

"Helaas werd ik (Han weer...) "een beetje" misselijk in het water"
    Héééééé Hanneke: ben je nou zwanger of hoe zit het??? Van gewoon in het water liggen en naar Nelsondolfijntjes kijken wordt je in het algemeen niet misselijk, hoor. Haha

• 07 Maart 2007 - 10:29

Anke:

Lieve Han & Bas,

Ik ben helaas een beetje achter geraakt met jullie verhalen door die &*$%!@#griep en bijholte-ontsteking. En nu moet ik anderhalve week werk inhalen :-( dus kan nu ook even niet lezen. Maar heb wel even gauw foto's gekeken. supercool!

Dikke kus, Anke

• 07 Maart 2007 - 10:42

DE Chef:

het mooie strand lijkt wel op die van de film The Beach
    als er daar idd maar geen gevaarlijke haaien zwemmen

• 07 Maart 2007 - 18:51

Sjon:

keukenteam van de deel zit in zeeland, montafon en westendorp en de partijen lopen gewoon door.

mooi dat het kan onder leiding van kevin en sjon........

• 08 Maart 2007 - 18:23

Kevin:

ja sjon dat waren zwaren dagen maja we zijn de doorheen gekomen zoals altijd maja wat dag je dan van zulke geweldige colega's

• 08 Maart 2007 - 18:28

Kevin:

nou het skien met marcel goed is gegaan heeft judith er weer wat bij: namelijk een gebroken pols nie zo best

• 08 Maart 2007 - 19:05

De Chef:

westendorF

johnny boy

• 08 Maart 2007 - 19:13

DE Chef:

Marcel heeft integendeel al heel veel van de wereld gezien vooral toen die bij de sailor boys zat en matroos first class was

• 08 Maart 2007 - 23:12

Sjon:

en dan te bedenken dat ik het zondagmiddag helemaal alleen hep moeten doen. kevin moest weer na zijn stageadres, dus niet alle eer opstrijken meneer leuverink

gr. sjon uut wehl

• 09 Maart 2007 - 14:27

Heey bas en han.

Hoe gaat die daar?
    Hier is alles inorde.
    Als je bij greymouth bent moet je de derde afslag links nemen,(wel uit kijken voor de kiwi's) dan heb je mooi uitzicht op Tasman sea.
    Ik hoor wel hoe het was.
    Groeten kevin

• 09 Maart 2007 - 17:56

Big New- Zealand Fan:

dat is inderdaad een oogverblindend mooie plek om zo de Tasman Sea te bekijken, kevin.
    let ook vooral even op de grote hoeveelheid wilde zwijnen die daar bij greymouth langs de kant van de weg lopen.

(you wont regret it)

groeten DE chef

• 09 Maart 2007 - 18:17

Marcel:

Ja inderdaad heren landrotten. Vanaf de wal is de Tasman Sea al een plaatje om te zien, maar op volle zee met een grote grijze marineboot deze plas op zijn moois. Errug, errug veel dofijnen die vanuit de warme Pacific (84 F) je tegemoet zwemmen. Echt waanzinnig!!!! Voordeel is ook dat er weinig muggen aan boord zijn, behalve dan de "eerste officier" natuurlijk. Hij is tenslotte een Globetrotter en is al eens vaker in de "oost" geweest. Tot slot kan ik jullie de volgende lijfspreuk meegeven die ik van een oude maori kreeg, nl: "ERGER JE NIET AAN DE HOBBELIGE WEG, MAAR GENIET VAN DE REIS"

veel plezier en het aftellen kan beginnen.
    Marcel B.